Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Mahognyplanka SÅLD
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=26&t=24012
Page 1 of 1

Author:  abergh [ 12 Feb 2009, 20:52 ]
Post subject:  Mahognyplanka SÅLD

Japp, det blir nog inget av ett projekt jag har så då kan jag lika gärna göra mig av med en mahognyplanka som har stått i en garderob i 4 år. Ursprungligen köpt hos Bröderna Holm i Sala. Minns ej längre exakt vilken typ av sydamerikansk mahogny det är. Har torkat ordentligt.

Räcker till en kropp (om man limmar ihop) eller till ett antal halsar, tjockleken gör att du kan ha vinklat huvud typ Gibson utan att skarva.

Måtten är tjocklek 57 mm, bredd 184 mm, längd 1105 mm dvs en 2" 1/4 x 7" 1/2 planka. Vikt enlig badrumsvåg är 5 kg men den känns tyngre.

Edit: ska väl säga att den finns i Uppsala och det är väl knappast nån mening att skicka den då jag vill ha endast 100:- för den.

Här är en bild som kanske inte säger så mycket, men ändå en bild.
Image

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

Author:  crybaby [ 12 Feb 2009, 21:38 ]
Post subject: 

Håkan har mail.

Author:  pukko [ 12 Feb 2009, 21:38 ]
Post subject: 

Jag tog den! På cykel!

Author:  crybaby [ 12 Feb 2009, 21:50 ]
Post subject: 

Ställ dig i kö, Pukko !

[;)]

Author:  cruiser [ 13 Feb 2009, 09:34 ]
Post subject: 

pukko wrote:

Jag tog den! På cykel!

Grattis! Får du någon liten bit över tro? Det fattas lite till ett av mina projekt...

Author:  mrcheese [ 13 Feb 2009, 16:38 ]
Post subject: 

cruiser wrote:

pukko wrote:

Jag tog den! På cykel!

Grattis! Får du någon liten bit över tro? Det fattas lite till ett av mina projekt...


Hur mycket är lite? , har småbitar kvar efter en utsågad kropp.



Mvh
RICKY

http://www.guitarlabs.se
http://www.bostream.nu/mrcheese/
http://medlem.spray.se/guitarmaniac/
http://medlem.spray.se/mrcheesedoodle/
http://home.no/mrcheese/

Author:  pukko [ 13 Feb 2009, 17:50 ]
Post subject: 

cruiser wrote:

pukko wrote:

Jag tog den! På cykel!

Grattis! Får du någon liten bit över tro? Det fattas lite till ett av mina projekt...

Tackar! Jag vet inte ens vad jag ska göra av den så jag vet inte hur mycket som går åt och därför vill jag inte ta nåt från plankan än. Hur mycket behöver du? Tror jag också har lite små spillbitar liggande sen tidigare byggen.

Author:  cruiser [ 14 Feb 2009, 15:10 ]
Post subject: 

Jag behöver två bitar som är 9 X 9 centimeter och 43 mm tjocka.

Author:  pukko [ 14 Feb 2009, 16:00 ]
Post subject: 

cruiser wrote:

Jag behöver två bitar som är 9 X 9 centimeter och 43 mm tjocka.

Nä, då har jag inget som funkar. Mina småbitar är bara 40 mm tjocka och 50 mm breda.

Author:  lestrange [ 14 Feb 2009, 18:56 ]
Post subject: 

Får jag också vara med och leka?
Jag har en planka som kan räcka. Tyvärr är den inte där jag befinner mig, men jag ska mäta nästa gång jag ser den!

Author:  mrcheese [ 15 Feb 2009, 01:01 ]
Post subject: 

Mina är för tunna.

Mvh
RICKY

http://www.guitarlabs.se
http://www.bostream.nu/mrcheese/
http://medlem.spray.se/guitarmaniac/
http://medlem.spray.se/mrcheesedoodle/
http://home.no/mrcheese/

Author:  cruiser [ 16 Feb 2009, 14:28 ]
Post subject: 

lestrange wrote:

Får jag också vara med och leka?
Jag har en planka som kan räcka. Tyvärr är den inte där jag befinner mig, men jag ska mäta nästa gång jag ser den!


Gör gärna det!

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/