Re: Hohner Concertophon III

Å hör å häpna,jag byggde om den. Lite.
Mukke nya gräjer så....å en PPIMV. Kan fan aldrig skada!!
Fasvändaren fick nya uppgifter. Vart en LTP av det. Å i sin tur begåvades g2 på slutrören med zeners...har ni fan aldrig hört förut det heller...

Mm. När man skruvar (!!!) bort faceplaten sitter pottarna försänkta. Rent praktiskt innebär det att pottarna sitter i en ren skitfälla,så de demonterades å togs isär å gjordes rent...de som skulle återanvändas dvs.
Fö. Sa jag de att jag...byggde om den lite? Nämnde jag det?

Jaja. Jag VET att jag e patetiskt. Har en Dymo å den får arbeta. E därför jag skaffat den se. På det lite friska rattar så det hela blir...gagnam..sorry...Racing style..

Mm. Man kan...bygga om åxå. Ja. Det kan man. Tänkarmysse. Kaffe...begränsat med trioder..=relästyrning.

PTP. Ja. Jo. Det BLIR "kladdigt". Det GÖR det,men samtidigt...under uppbyggnadsfas ...asså...jag gillar just det rent mkt mkt..."ta på" konceptet det förmedlar. Att det sedan....

...när det väl e färdigt ser ut som en hög älskande ormar e en annan femma. Man vet ändå,iaf som byggherre,vad fan de e man har framför sig.

Sa jag det? När jag kom in i bilden var maskin orörd i princip. Telefunken. Vi gillar Telefunken.

Med det sagt e ´re så att vi gillar även Aleks. Aleks levererade ju baffeltyg till Roost projektet,å se där vart ngr bitar över. Såg ju genast bra FAN mkt bättre ut!!

Munspel. Mm. Dymon har fått arbeta igen. Relästyrt. Switch. Jack. Jafan.

PSU´n till det där med reläerna i sin tur e mkt mkt enkelt å se jag gillar enkelt. Som en människa som står på scen ibland e jag i likhet med alla andra sådana en herre som e bekant med Mr Murphy. Å se PSU´n till detta...måste fan tilltala Mr Murphy tom. Enklare än såhär blir ´e inte.

Ett extra hål,av uppenbara anledningar. Åsså Den där förbannade Dymon. Igen.

Ett antal timmar senare så...jaja...NOW we´re koka!!!

Originaltrattarna fick respass efter första försöket. Ersattes med ett par billiga generiska PA dito,å ärligt sagt...de duger inte de heller. E dock bra FAEN mkt bättre än originalen.
Ok.
Så va faen e då resultatet?
Jaaa..asså....gitarrkanalen tyckte jag ju att jag hade kontroll på. Vart vettig skit som riktigt skitig bluesrock dito om man ville.
Munspelsdelen då,som bottna i ett ECC-82 för båda stegen,var en annan femma.
Nu e det samtidigt så att denna maskin var ngt jag plockade ihop på prov vad avser just den biten för en av våra egna. Bojaren Johan (Kpt Gitarr när det begav sig) lirar just trynorgel å...härom dagen kom han till plats ute i verkstan å jag yttrade förbehåll åt alla håll vad avser just munspel. Har ju som sagt försökt ngr ggr med halvdant/ok resultat.
Men..se denna ggn vart det mera rätt. Ngt Johan gärna får fylla i. Maskinen begränsades som den stog av sin egna högtalare,men koppla man in den i en 212 lr liknande så vakna fan själv.
Tonkontrollerna e givetvis av James typ och MKT differensierade i vad de är satta att hantera! Munspelsditon e bra fan mkt mer "neutral" än gitarrditon av det enkla skäl att vad avser gitarr vet jag vad det e jag har att slåss med,men...med handen på hjärtat...det mest fungerade.
När Johan tog fram micken å börja blåsa var det helt enkelt instant blues.
Long story short?
Här har jag lärt ett å annat om det med munspel. För ändamålet e ECC-82 da shit!!

_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.