View unanswered posts | View active topics It is currently 13 May 2026, 13:12

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Norskt?!? 
Author Message

Post Norskt?!?
Ja.
Norskt.
Vingtor. Sug på den en stund. Anno dazumal fanns...norska Vingtor. Å se Vingtor gjorde förstärkare.

D-drop vet många av er vem de e...å D-drop e ju mannen som kramar vatten ur en sten...så D-drop trampar in genom dörren med en...Vingtor,å inte vilken som helst... :lol: :lol:

Image

Asså. De e gammal skit va. Inte mer me de. Lågwattare. Ett sketet ECL rör som presterar kraft.

Image

Men sjävhäftande tejp var iaf uppfunnet. Gott nog!

Image

Mm. Gammalt. Innebar bla nätsladd utan skyddsjord,å vad mera e med nätkabeln rätt igenom tvärgående plåt osv osv...å på det då selen likriktare.
Så nätkabeln byttes,gummigenomföring installerades,selenet byttes mot kisel..osv osv...

Image

Men asså...HALLÅ!!!! HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLÅ!!! Vi snackar fan en Vingtor "Rock"!!!!
Bara namnet borgar ju för att en vuxen man fattar att man har en tvättid att passa!!! :mrgreen:
Nåja. Ngr smålytar byttes. Huvudlyten fick sig en kontroll av en superdupernyinförskaffad ESR mätare osv...åsså slog vi igång skiten!

Image

Jaja. E ju bara att inse att James Hetfield e en kärring som inte fattar nått å har valt kardinalfel.
Vingtor Rock levererar nämligen. Så e re.

Sanningen att säga...har inte ändrat ett skit vad avser topologi....den funkar som bluesrock maskin. Jomen. Så e re. Gissar att den på full patte ger strax under 5 watt eller så,men den gör det med bravur! Låter fan SVINBRA!
Sen kan man säääääääkerligen ha åsikter både hit å dit,men till skillnad från mkt annat vintage...joo....denna rockar. Styggt faktiskt. Bra skit tom.

Nu vet jag att D-drop skall festa räven av sig över helgen på en viss båt i östersjön,men..meddelad e han om att Vingtor Rock återigen e med på banan..å väl medveten om hur karln fungerar vet jag åxå med mig att han kommer flina brett när det väl blir dags för ägaren att prova skrotet. :wink:

14 Nov 2014, 00:16
Profile

Post Re: Norskt?!?
Fö mina herrar.
Gilla skärmningen av inputjacken. E delar av en gammal ölburk.
Rocknroll någon?
Hallå. :mrgreen:

14 Nov 2014, 00:20
Profile

En så'n har jag. Dom är tüffa. Fanns med olika stora högtalare har jag för mig. Min har den mindre.

14 Nov 2014, 01:05
Profile ICQ WWW

Post Re: Norskt?!?
Vilket naturligtvis föder den naturliga frågan....
Mindre?
= att den distar tidigare å gör James Hetfield till än mer av en kärring?
:mrgreen:

*inser krasst att vi behöver återlansera Vingtor som ett BRA alternativ till Marshall å annan nymodern hittepå skit*

Fö. Performance by ölburk torde ju vara en accepterad standardinstallation på alla Vingtor.
2204? E ´re ätbart?

14 Nov 2014, 01:22
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]