|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Robert
|
 Död stärkare
Satt och spelade i godan ro genom min Ceriatone OTS. Allt var frid och fröjd, tills jag tänkte att jag skulle byta gitarr. Så jag slog av stand by-knappen, och så var det som den fes till (en trött, slapp fis, ingen högljudd brakare). Sen var den tvärdöd; inget ljud, ingt surr, lampan lyser inte. Jag provade att byta säkring, även fast jag tyckte att den gamla såg ok ut, och den visade fortfarande inga livstecken över huvud taget. Däremot var den nya säkringen helt kolsvart innuti, så jag antar att den blev bränd. Nån som har en aning om vad som kan ha hänt? Finns det något jag över huvud taget kan göra själv vid det här laget, eller är det bara lämna in den till proffs som återstår?
|
| 08 Oct 2014, 10:56 |
|
 |
|
Amp Healer
|
 Re: Död stärkare
Nä i det läget så är det bara att lämna in den, du har kottis någonstans i stärkan . Med tanke på hur det lät kan det varit en E-konding som givet upp.
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 08 Oct 2014, 11:07 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|