| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| 7591? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=90411 |
Page 1 of 1 |
| Author: | arnenym [ 23 Dec 2013, 23:02 ] |
| Post subject: | 7591? |
Jag har hört att kvalitén ska vara ruskigt ojämn. Vissa märken ska vara väldigt mikrofoniska och andra väldigt bra. Nån som vet vilka som är bra och vilka man bör undvika? |
|
| Author: | VacuumVoodoo [ 23 Dec 2013, 23:17 ] |
| Post subject: | Re: 7591? |
Kvalitén på nytillverkade 7591 är en vandringsägen. När EHX är bra då blir samtidigt tillverkade JJ kass. Verkar vara spök i de där. En sak är i alla fall säker och empiriskt bevisat: de duger inte i komboförstärkare, har bl.a. haft 4 par JJ-7591S lämna in efter mindre än 3 timmars användning. Till sist pluggade v ett par begagnade rör från en HAmmond orgel. De gårsom tåget fortfarande. I en topp kan nyproducerade funka men man skall ändå vara försiktig med stötar och vibrationer. När jag kom över ett lager NOS 7868, de är 7591 packade i Magnoval 9-pin flaska så slutade jag att ens testa nytillverkade 7591. Ett par lätt begagnde gamla blir i längden billigare. Särskilt i en kombo. |
|
| Author: | arnenym [ 24 Dec 2013, 00:21 ] |
| Post subject: | Re: 7591? |
Det är en Premier twin 8 så det är väl bäst att leta på ebay då. Inte så dyrt med rör när det är en SE. |
|
| Author: | Conviction [ 24 Dec 2013, 15:25 ] |
| Post subject: | Re: 7591? |
Alex, du vill inte sälja en kvartett? Ser iofs att det finns ganska stora lager bland vissa försäljare... men skillnader i pris är alltid intressant God jul! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|