View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Jun 2026, 17:52

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Rörisar som hemma HiFi 
Author Message

Post Rörisar som hemma HiFi
Har la inte brytt mig om det med hemmastereo på iaf 25år....å kunde inte skita mer i vilket idag heller egentligen,men..iaf...

Behövde lite EL34´or å det förhåller sig så att ung 300m därifrån jag bor finns ngt som heter Akkelius Audio. Drivs av den gode Stefan...
Å då han håller iaf vettiga priser så...in genom dörren å "Tjena!"....å en kvartett JJ då...

Nu e det samtidigt så att jag en ggn i tiden barnsligt nog tyckte det var fräckt med Cerwin osv...å man kan nog säga att HiFi tomtarna lugnt sagt sprungit ifrån en!!

Det hör till saken att jag lyssnar ofta med ena örat till mina båda bands krankille. En mkt mkt talangfull ung man (nåja...) vid namn Christian Drake. Vi e bortskämda med att ha Christian som kranar för oss,för sin ungdom till trots har han erfarenhet av riktigt stora sammanhang med tex E-type,Roxette å gud vet vad mer...
I min ägo har jag ett halvhyfsat passivt PA. Kraft..så det räcker å blir över i min å alla andras mening,men...sen har vi Christian va :mrgreen:
Som mumlar om att vi minsann behöver line-array osv osv...jaja. Han får la som han vill tids nog.
PA.
Horn.
Akkelius.

Image

Image

Jo.
Asså.
Säg hej å välkommen te dina nya hemmahögtalare. :lol: :lol:

En del måtte fan fullkomligt sakna balans va... :mrgreen:

Jo.
Jag tackade för min kvartett EL-34´or å gick.... :shock:

30 Apr 2013, 20:23
Profile

Post Re: Rörisar som hemma HiFi
Det är lite kul med Akkelius. Jag började få deras nyhetsbrev efter att beställt ett rör av dem. Det är alltid lika kul och se vad de har för kampanjer. Den roligaste hittills var nog extrapris på signalkabel som skulle kostat 30000kr, men nu sålde de ut dem för halva priset!! :lol:

30 Apr 2013, 22:16
Profile WWW
Reply to topic   [ 2 posts ]