| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Deluxe 65' clone https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=83861 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Gitarrmongot [ 16 Apr 2013, 11:08 ] |
| Post subject: | Deluxe 65' clone |
Hej på er. Har varit väldigt inaktiv det senaste året på forumet men ska försöka bättra mig. Såg denna hos Tube Amp Doctor. Är det någon där ute som byggt ihop en dylik pjäs? http://www.tubeampdoctor.com/en/shop_Amp_Kits_Cabinets_AMP_Kit_Blackface/Amp_Kit_Blackface_Deluxe_Rev_AB763_3406 Det ska ju tydligen vara den heliga Graalen med en Deluxe 65'a. Har inte haft nöjet att prova men de ljudklipp jag lyssnat till lovar gott. Finns det kanske ngt bättre/billigare kit som någon skulle kunna tipsa om? |
|
| Author: | R.U. Sirius [ 17 Apr 2013, 20:42 ] |
| Post subject: | Re: Deluxe 65' clone |
Japp: viewtopic.php?f=24&t=40053 /Uffe |
|
| Author: | Gitarrmongot [ 20 Apr 2013, 08:37 ] |
| Post subject: | Re: Deluxe 65' clone |
Tackar! Är du nöjd med resultatet nu så här i backspegeln? |
|
| Author: | Amp Healer [ 20 Apr 2013, 09:17 ] |
| Post subject: | Re: Deluxe 65' clone |
Med tanke på priset av dessa kit, så hade jag allafall köpt en Fender DR:R då dessa beganade är billigare än kittet och sen byggt PTP. Fördelen med det är att om du skulle vilja sälja stärkan, så får du betydligt mer för den när det står Fender på den. |
|
| Author: | R.U. Sirius [ 21 Apr 2013, 20:33 ] |
| Post subject: | Re: Deluxe 65' clone |
Stärkaren blev kanonbra! Jag byggde dock en Princeton Reverb (med 12") åt min son. Den var lättare att bära med sig när man behövde något litet, så alltsomoftast blev det att jag lånade den istället. Deluxen är såld och nuvarande ägare använder den flitigt och säger sig vara väldigt nöjd med den. Jag kan varmt rekommendera TAD-kiten. Bra grejor rakt igenom. /Uffe |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|