
Fender SF mods? För/nackdelar?
Hej!
Har snöat lite på det här med Fender moddar/kretsar i julhelgen. Vad tycker ni är det vettigaste moddsen för SF Fenders?
Min SF Deluxe Reverb från 74, med 5U4GB, har nån redan varit inne och petat i:
Första paret filter kondringar bytta till 67uf i serie+220k, resten 22uf+10k. Kommer att köra på 22uf parallellt på 1+2 och 16uf på 3-5 tror jag.
Tremolo bypass switch
Bright switch on/off silvermicra.
.001uF in i PI istället för .01uF
Midd pot.
Normalkanalen har en mod (med sprague caps):
http://www.300guitars.com/articles/diy-hot-rodding-the-normal-channel-of-your-fender-blackface-amp/ Låter bra som den står med Brimar 6v6 och telefunkens/mullards men ville kolla om nån har nåra åsikter om:
100k+82k eller 47k+47k som PI plate load?
220k eller 100k bias feed?
1m eller 330k PI grid leak?
Göra en NFB pot på undersidan?
Gillar att det knäar lite men vill ändå inte att det saggar ur helt. Lite varmare skulle inte skada heller. Kanske uppgradera signal-capsen?
Nån som har nåra ideer?
/J