 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
KT 66 till vintage modern
| Author |
Message |
|
gorilla
Joined: 27 Dec 2007, 17:14 Posts: 861 Location: Stockholm
|
 KT 66 till vintage modern
Verkar som om slutrören i min Marshall vintage modern 50 w behöver bytas. Vad för slags rör ska jag köpa? Det ska ju vara modellen kt 66. GMF hade inga, ELFA hade däremot amp doctor..
|
| 30 Oct 2012, 09:14 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: KT 66 till vintage modern
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 30 Oct 2012, 11:33 |
|
 |
|
Lynxtrap
Joined: 13 Jul 2010, 13:24 Posts: 3062
|
 Re: KT 66 till vintage modern
Gold Lion är inte fel.
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 02 Nov 2012, 22:12 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
 Re: KT 66 till vintage modern
Gold Lion är asdyra. Jag tycker de är lite stiffa, har en lite hård övergång i dist på något sätt. Behöver kanske gå väldigt hett? TAD:s kina shugang eller vad det är, viker sig tidigare och snyggare, lite mer krämigt crunchigt. Jag hade eventuellt valt 6L6GC. Har testat med såväl EL34 som KT66 och 6L6GC i min JTM45:a som är är tänkt för KT66. Och favoriten blir TAD 6L6GC WGC STR, även i denna stärkare. Övergången i dist är så snygg och de viker sig lagom tidigt, för min smak alltså. //Gunnar
|
| 05 Nov 2012, 11:09 |
|
 |
|
gorilla
Joined: 27 Dec 2007, 17:14 Posts: 861 Location: Stockholm
|
 Re: KT 66 till vintage modern
Tack för tipsen!
|
| 12 Nov 2012, 22:42 |
|
 |
|
hottahejti
Joined: 15 Apr 2008, 01:21 Posts: 1200
|
 Re: KT 66 till vintage modern
http://marshallroadhouse.com/viewtopic.php?f=28&t=2771Q: What power amp valves do Marshall recommend? A: Only Shuagang originated KT66s are recommended by Marshall.
_________________ "Its the man,not the gears,or was it vice versa?"
|
| 23 Dec 2012, 16:48 |
|
 |
|
Burner
Joined: 04 Mar 2003, 10:10 Posts: 5832 Location: Stockholm
|
 Re: KT 66 till vintage modern
Jag köpte på elfa...
|
| 23 Dec 2012, 17:33 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|