| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Inga rör,men dock en ZT Lunchbox https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=79868 |
Page 1 of 1 |
| Author: | gretschen [ 22 Dec 2012, 11:00 ] |
| Post subject: | Inga rör,men dock en ZT Lunchbox |
Har en som faktiskt låter oförskämt bra,ingen leksak som jag först trodde.Men på ett gig brände den ihop,en krets smälte ihop fullständigt,inte konstigt egentligen så tät o helt "kapslad" som den är. Därför tänkte jag att borra ventilationshål på båda sidor i "kabinettet/lådan" och sätta dit en kylfläkt. Men då försvinner väl egentligen hela idén med stärkaren,den ska ju enbart spela högt riktat framåt,den kanske tappar trycket iom läcket åt sidorna? Vad tror ni????Iof,bränna ihop eller tappa tryck,då är väl det senare att föredra /Robban |
|
| Author: | Freppezon [ 22 Dec 2012, 18:13 ] |
| Post subject: | Re: Inga rör,men dock en ZT Lunchbox |
Tycker det verkar lysande! Borra då två fyrkanter som passar fläktarna utblås/inblås tror jag det var för optimalt luftflöde/kylning. Annars vet jag inte om man kan sätta(limma dit) aluminiumflänsar för att avleda värmen på ett effektivt sätt. Har dock ingen ingenjörsexamen på materiallära...=) |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|