HJÄLP! Oroväckande missljud.
Haloj!
Har en dynacord exquisite som är helrenoverad av Racing i somras. Är mycket nöjd med den och den har fungerat klockrent.. tills nu.
Nu hände nått skumt med stärkarn. Hade precis börjat spela på låg volym och allt var frid och fröjd... Helt plötsligt dog ljudet från guran och ersattens av ett sjuhelvetes brum, i själva maskinen alltså, detta läckte inte ut i högtalarlådan. Den nästan vibrerade liksom, vet inte om det kanske kom från trafot? Skruvade ner volym, drog ur gitarrsladden och slog av.. Väntade en stund och slog igång maskineriet igen, utan guran inkopplad och med volym/master på noll. Väntade ett par minuter och brummet återkom. Då stängde jag ner hela skiten och drog även ur nätkabeln. Hörde några mystiska "knäppande" ljud från maskinen... Hm.
Undrar om det var handhavandefel här

Brukar alltid vänta en god stund innan jag belastar förstärkarn med signal så att den får "värma upp", den här gången kanske jag väntat för kort stund? Tyckte dock inte att jag gjorde nått annorlunda. Är ingen tekniskt lagd person så jag vet inte vad som kan vara fel..
Spelade på väldigt svag volym när felet uppstod.
Vad tror ni det kan röra sig om?
MVH /Olle