Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

löst
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=78555
Page 1 of 1

Author:  filiphslim [ 14 Nov 2012, 01:12 ]
Post subject:  löst

..

Author:  Amp Healer [ 14 Nov 2012, 01:20 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

1. har du kollat säkringarna?

2. vilka två rör lyser?

Author:  Racing [ 14 Nov 2012, 01:47 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

Om du inte är så väldigt elkunnig e svaret på din fråga i min mening ja. Den skall tas till någon som besitter iaf hygglig kunskap i rörförstärkare.
Borås vet jag just ingen,men i Gbg e vi ett antal. Kanske inte det roligaste svaret...men bättre än ingenting iaf. :oops:

Author:  David Wikström [ 17 Nov 2012, 00:19 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

Exakt samma sak hände med min polares RV50 och den fick jag byta ett par motstånd i som hade brunnit. Det är nog bäst att lämna iväg den..

Author:  filiphslim [ 17 Nov 2012, 01:54 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

Inte haft möjlighet att kolla säkringen eller öppna upp stärnaren än, men de rör som lyser är ett GZ34 och två st EL84 (av fyra sammanlagt)
Vet inte om de två ECC83 lyser, då de är skyddade.

Author:  filiphslim [ 17 Nov 2012, 02:19 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

Någon som kan rekommendera något bra (och billigt) ställe där man kan lämna in stärkaren isf? Helst omkring Borås eller Göteborg.. Rent generellt, vad brukar sånt här landa på?

Author:  David Wikström [ 19 Nov 2012, 14:17 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

Om felet är lika uppenbart som på den Orangen jag fixade så går det iaf väldigt fort att felsöka och laga. Orange har ju faktiskt varit så smarta att man löder på ovansida på kretskortet så man slipper plocka ur det. Borde inte kosta en förmögenhet..

Author:  filiphslim [ 20 Nov 2012, 20:19 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

Säkringen såg bra ut iallafall..

Author:  David Wikström [ 20 Nov 2012, 21:31 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

filiphslim wrote:
Säkringen såg bra ut iallafall..

De Orange jag lagt vantarna på har haft 2st HT säkringar. Din har bara en?
Det kan finnas fler säkringar som sitter på kortet också.

Man kan inte helt lita på hur en säkring ser ut. Om du har en multimeter, kolla med summern.

Author:  spufuz [ 21 Nov 2012, 12:38 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

filiphslim wrote:
Säkringen såg bra ut iallafall..


Fick du mitt PM?

Author:  filiphslim [ 04 Dec 2012, 00:44 ]
Post subject:  Re: Problem med Orange AD30h

Amp Healer wrote:
1. har du kollat säkringarna?


Bytte säkring, utan framgång.. :(

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/