| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super reverb? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=76713 |
Page 1 of 1 |
| Author: | spindeln [ 17 Sep 2012, 20:41 ] |
| Post subject: | Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super reverb? |
Har en -65 sr som fnasslar o håller på....nån i sthlms-trakten som kan ge den en hjälpande hand? |
|
| Author: | VacuumVoodoo [ 17 Sep 2012, 22:44 ] |
| Post subject: | Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever |
Shit, har precis idag levererat till kunden en 65-a renoverad efter drygt 15 års djup sömn på vinden. Även om Stockholm ses som Göteborgs östra förort så är det nog lite väl långt dit. Men Ola Lehnert vet jag säkert är fullt kompetent att hjälpa dig. |
|
| Author: | Freppezon [ 18 Sep 2012, 17:02 ] |
| Post subject: | Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever |
Kalle på LH är annars väldigt duktig förutom Herr Lehnert som är väldigt kompetent! Annars finns Mystique Amps samt Ola O I AM..också samt ett par till som jag inte kommer på just nu. |
|
| Author: | Svullo [ 19 Sep 2012, 00:28 ] |
| Post subject: | Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever |
Reissue? "fnasslar & håller på" Prova gärna med ett friskt 12ax7 / at7 i preampen, blir det bättre? |
|
| Author: | spindeln [ 19 Sep 2012, 11:16 ] |
| Post subject: | Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever |
bra tips ! Nån som kan ge rekommendation på vilka rör jag ska köpa ? och från vart ? Det är en orginal -65 SR Den brusar mycket och när det blir för högt och för mycket bas så sprakar den om rejält. |
|
| Author: | Svullo [ 19 Sep 2012, 13:11 ] |
| Post subject: | Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever |
Om det är "tomgångssprak" och jag förstår dig rätt så kan det mycket väl röra sig om gamla preamprör som blivit sprakiga, då kan du ju rycka vilket friskt 12ax7 som helst från någon polares stärkare för att testa dig fram. Ska du byta så vill ju din fina stärk gärna ha RCA 7025 som satt som original, finns på ebay för galna priser.. Men värt det.. Brus kan väl vara något/några anodmotstånd (kolmassa) som börjar tröttna, det behöver ju någon tekniker titta på. Om det sprakar till när du spelar hårt och tex mkt bas så kan det förståss vara i princip vad som helst, men oxiderade rörsocklar/glapp är det första jag skulle kika på. |
|
| Author: | spindeln [ 19 Sep 2012, 14:53 ] |
| Post subject: | Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever |
Ok, tack Svullot för hjälpen ! Tror jag beställer nya rör iaf, alltid bra att ha ändå. Är det inte rören så får jag ta det vidare helt enkelt. |
|
| Author: | Svullo [ 19 Sep 2012, 15:22 ] |
| Post subject: | Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever |
Det var så lite, jag bara drog det mest självklara. Men lova mig att du kostar på bra rör är du snäll... Du har ju en av världens bästa stärkare om du frågar mig, och den förtjänar det bästa. Om inte den är servad sista åren så råder jag dig ändå att låta någon se över den inom snart framtid.. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|