 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super reverb?
| Author |
Message |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
 Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super reverb?
Har en -65 sr som fnasslar o håller på....nån i sthlms-trakten som kan ge den en hjälpande hand?
|
| 17 Sep 2012, 20:41 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever
Shit, har precis idag levererat till kunden en 65-a renoverad efter drygt 15 års djup sömn på vinden. Även om Stockholm ses som Göteborgs östra förort så är det nog lite väl långt dit. Men Ola Lehnert vet jag säkert är fullt kompetent att hjälpa dig.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 17 Sep 2012, 22:44 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever
Kalle på LH är annars väldigt duktig förutom Herr Lehnert som är väldigt kompetent!
Annars finns Mystique Amps samt Ola O I AM..också samt ett par till som jag inte kommer på just nu.
|
| 18 Sep 2012, 17:02 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever
Reissue? "fnasslar & håller på" Prova gärna med ett friskt 12ax7 / at7 i preampen, blir det bättre?
|
| 19 Sep 2012, 00:28 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
 Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever
bra tips ! Nån som kan ge rekommendation på vilka rör jag ska köpa ? och från vart ? Det är en orginal -65 SR Den brusar mycket och när det blir för högt och för mycket bas så sprakar den om rejält.
|
| 19 Sep 2012, 11:16 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever
Om det är "tomgångssprak" och jag förstår dig rätt så kan det mycket väl röra sig om gamla preamprör som blivit sprakiga, då kan du ju rycka vilket friskt 12ax7 som helst från någon polares stärkare för att testa dig fram. Ska du byta så vill ju din fina stärk gärna ha RCA 7025 som satt som original, finns på ebay för galna priser.. Men värt det..
Brus kan väl vara något/några anodmotstånd (kolmassa) som börjar tröttna, det behöver ju någon tekniker titta på.
Om det sprakar till när du spelar hårt och tex mkt bas så kan det förståss vara i princip vad som helst, men oxiderade rörsocklar/glapp är det första jag skulle kika på.
|
| 19 Sep 2012, 13:11 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
 Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever
Ok, tack Svullot för hjälpen ! Tror jag beställer nya rör iaf, alltid bra att ha ändå. Är det inte rören så får jag ta det vidare helt enkelt.
|
| 19 Sep 2012, 14:53 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Nån stärkartekniker i sthlm som är duktig på super rever
Det var så lite, jag bara drog det mest självklara. Men lova mig att du kostar på bra rör är du snäll... Du har ju en av världens bästa stärkare om du frågar mig, och den förtjänar det bästa. Om inte den är servad sista åren så råder jag dig ändå att låta någon se över den inom snart framtid..
|
| 19 Sep 2012, 15:22 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 42 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|