Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

off topic transistor
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=76622
Page 1 of 1

Author:  Henrik [ 14 Sep 2012, 19:26 ]
Post subject:  off topic transistor

Vet inte om några här har koll på transistorer, men jag kollar i alla fall.
En av transistorerna till min stereoförstärkare har brunnit upp, jag har försökt leta på nätet efter en att byta med men jag hittar inte någon.
Det står A1633 E515 på den. Är det någon som har koll på om man skulle kunna byta till något likvärdigt?

http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/101 här hittade jag nån länk, men blir inte klokare

Tacksam för hjälp
mvh Henrik

Author:  gammelnalle [ 15 Sep 2012, 07:02 ]
Post subject:  Re: off topic transistor

sök på 2SA1633

japanska trissor märks UTAn de 2 första tex B122= 2SB122 K1255 = 2sk1255 etc etc

b

Author:  spufuz [ 15 Sep 2012, 16:10 ]
Post subject:  Re: off topic transistor

Har du lyckats röna ut varför transistorerna "brann" upp då?
Risken är ju stor att de nya du sätter i brinner upp de med...

Author:  Henrik [ 16 Sep 2012, 22:49 ]
Post subject:  Re: off topic transistor

Tack för hjälpen, det löste det. Jag hittade efter lite letande.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/