| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Peavey classic ploppen borta nu bias. https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=76592 |
Page 1 of 1 |
| Author: | svaj [ 13 Sep 2012, 20:43 ] |
| Post subject: | Peavey classic ploppen borta nu bias. |
Hade problem med pop och missljud i min classic, felet. Satt i 12ax7 orna.. Har ju moddat min med en "biasmod" där jag ställer strömmen genom alla rör... Ska sikta på ett värde mellan 100-106mA När jag slänger i mina nya TAD slutrör mäter den 116mA, dock är det så lågt jag kan ställa den med poten... Måste jag modda om med nya motstånd? Eller är det en ok siffra? |
|
| Author: | Martin Kuhn [ 13 Sep 2012, 20:45 ] |
| Post subject: | Re: Peavey classic ploppen borta nu bias. |
Vad är det för rör och vad är din B+ på slutrörens anoder? |
|
| Author: | svaj [ 13 Sep 2012, 23:00 ] |
| Post subject: | Re: Peavey classic ploppen borta nu bias. |
Det är TAD Rt874 el84. B+ är inget jag har koll på har bara följt denna mod: http://blueguitar.org/new/articles/blue ... 0_mods.pdf Sidan 32 Har verkligen ingen koll, men pilla e kul |
|
| Author: | svaj [ 19 Sep 2012, 14:20 ] |
| Post subject: | Re: Peavey classic ploppen borta nu bias. |
Kan man helt enkelt slänga i en annan pot alt. andra motstånd i modden för att få ett större svep? Vad skulle man då ha för värden? Räcker det tro att byta dom båda resistorerna som går till potten? |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|