| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Marshall jcm 800 Bass https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=76538 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Wahlter [ 12 Sep 2012, 16:58 ] |
| Post subject: | Marshall jcm 800 Bass |
har problem med bias justeringen har testat med olika rör När man släpper på spänningen över rören så lyser slutrören "rätt rejält" och automatsäkringen drar. Dessutom brummas det en hel del. Alla e-lyter är nybytta och SITTER RÄTT. Snabbmätning visar på viss växelspänning över anoderna samt JÄVLIGT hög, typ tio gånger, anodström. Var skulle man börja leta fel? Är det rimligt att nya glättningskondensatorer är sura från start? - 330-350V anodlikspänning. - 6,4V glödspänning. - viss del växelspänning 5-10V över anoderna!?!? - 0,3-0,4A anodström!?!? mvh jens |
|
| Author: | bb5000 [ 12 Sep 2012, 17:28 ] |
| Post subject: | Re: Marshall jcm 800 Bass |
Har du nån negativ gallerförspänning på pinne 5 på slutrören ? Kolla att alla spänningar stämmer utan rör först. |
|
| Author: | d95err [ 12 Sep 2012, 21:51 ] |
| Post subject: | Re: Marshall jcm 800 Bass |
Sitter glättningskondningen till gallerförspänningen (bias) rätt? Dvs tvärtom mot de andra elektrolyterna, + mot jord. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|