Jag köpte nyss på mig en billig Bugera 6262 Infinium topp (Peavey 5150 II/6505+ "klon") som inte var mycket rätt för mig ljudmässigt i original. Efter att ha ändrat i clean-/crunchkanalen (bl.a. filtrering + anodmotstånd) och gjort resten av signalkedjan och slutsteget mer klassisk Marshall så låter crunchläget riktigt bra! Detta fortfarande med Peavey's något underliga tonstacklösning från anoden, och i brightläge. Sådär bra att man bara blir stående och spelar mycket mer än man tänkt, och snirklar iväg med tonerna. Faktiskt det bästa ljud jag haft på mycket länge

Känns som jag kommer fortsätta labba med anoddrivna tonstackar nu.
Bugeran är annars hyfsat lätt att modda i. Upptäckte ett par felvända skärmade kablar, signalen i skärmen
Att skippa katodföljare till tonstacken hade hittills inte fallit mig in, för ska det bli "rätt ljud" och åt Marshall-hållet så tänkte jag att då är katodföljare ett måste. Men jag har fått revidera den uppfattningen.
Nu ska jag bara labba vidare med lead-kanalen som nu är mkt SLO fast tajtare och mer tämjd. Blir nog utan KF där med.
Attachment:
File comment: Länk till modden.
bugera_6262_mod.jpg [242.43 KiB]
Not downloaded yet
/Mats