Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Paralell kopplade rör
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=75146
Page 1 of 1

Author:  Amp Healer [ 04 Aug 2012, 18:55 ]
Post subject:  Paralell kopplade rör

Minns att Johan hade spicad detta, har du det kvar?
Vill minnas att när du gjorde det så var inte den "vanliga sanningen" inte så enkelt som halva här o där.

Frågan har dykigt upp igen pga AFG stärkan, där marschall har labbar med det.

Author:  Tubis [ 04 Aug 2012, 19:04 ]
Post subject:  Re: Paralell kopplade rör

Du får dubbel millerkapacitans och lägre utgångsimpedans och kan ha lägre anod och katodresistorer för samma förstärkning. Sen så brusar det ju mindre. Var väl allt tror jag?

Author:  Amp Healer [ 04 Aug 2012, 19:11 ]
Post subject:  Re: Paralell kopplade rör

Tubis wrote:
Du får dubbel millerkapacitans och lägre utgångsimpedans och kan ha lägre anod och katodresistorer för samma förstärkning. Sen så brusar det ju mindre. Var väl allt tror jag?


Well, vet att det hetar så "heter det" men vill minnas att när du spicade det så såg det ju inte ut så, därför frågan.

Author:  Tubis [ 04 Aug 2012, 19:32 ]
Post subject:  Re: Paralell kopplade rör

Det måste varit någon annan koppling. Helt parallellt, gemensam anod och katod, blir det så.

Author:  Amp Healer [ 04 Aug 2012, 19:36 ]
Post subject:  Re: Paralell kopplade rör

Tubis wrote:
Det måste varit någon annan koppling. Helt parallellt, gemensam anod och katod, blir det så.



Inte enligt den spicen du visade då, det var därför jag undrade.

Author:  Tubis [ 04 Aug 2012, 19:43 ]
Post subject:  Re: Paralell kopplade rör

Vad var det som inte gav förväntat resultat? Är du säker på att det inte var ett typ marshallsteg med två separata steg fast med gemensam katod?

Author:  Tubis [ 04 Aug 2012, 19:59 ]
Post subject:  Re: Paralell kopplade rör

Fick ju spica kopplingen eftersom du gjorde att jag tvekade på mig själv men det är som jag sa tidigare i tråden. Inget konstigt, inget utöver det vanliga. Jag har ju själv kört fyra parallella och det uppvisade inget annat än dovare ton vilket funkar utmärkt till HÖGGAAAINARE!

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/