View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 02:02



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Paralell kopplade rör 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Paralell kopplade rör
Minns att Johan hade spicad detta, har du det kvar?
Vill minnas att när du gjorde det så var inte den "vanliga sanningen" inte så enkelt som halva här o där.

Frågan har dykigt upp igen pga AFG stärkan, där marschall har labbar med det.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


04 Aug 2012, 18:55
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Paralell kopplade rör
Du får dubbel millerkapacitans och lägre utgångsimpedans och kan ha lägre anod och katodresistorer för samma förstärkning. Sen så brusar det ju mindre. Var väl allt tror jag?

_________________
Johan Hansson


04 Aug 2012, 19:04
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: Paralell kopplade rör
Tubis wrote:
Du får dubbel millerkapacitans och lägre utgångsimpedans och kan ha lägre anod och katodresistorer för samma förstärkning. Sen så brusar det ju mindre. Var väl allt tror jag?


Well, vet att det hetar så "heter det" men vill minnas att när du spicade det så såg det ju inte ut så, därför frågan.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


04 Aug 2012, 19:11
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Paralell kopplade rör
Det måste varit någon annan koppling. Helt parallellt, gemensam anod och katod, blir det så.

_________________
Johan Hansson


04 Aug 2012, 19:32
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: Paralell kopplade rör
Tubis wrote:
Det måste varit någon annan koppling. Helt parallellt, gemensam anod och katod, blir det så.



Inte enligt den spicen du visade då, det var därför jag undrade.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


04 Aug 2012, 19:36
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Paralell kopplade rör
Vad var det som inte gav förväntat resultat? Är du säker på att det inte var ett typ marshallsteg med två separata steg fast med gemensam katod?

_________________
Johan Hansson


04 Aug 2012, 19:43
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Paralell kopplade rör
Fick ju spica kopplingen eftersom du gjorde att jag tvekade på mig själv men det är som jag sa tidigare i tråden. Inget konstigt, inget utöver det vanliga. Jag har ju själv kört fyra parallella och det uppvisade inget annat än dovare ton vilket funkar utmärkt till HÖGGAAAINARE!

_________________
Johan Hansson


04 Aug 2012, 19:59
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 102 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.