
Re: Varm rectifier reborn och hot plate test
Racing wrote:
Jag antar att det du avser med bränna in e just att det luktar lite om maskin?
Isf,ja. Å det kommer fortsätta lukta länge gissar jag. Verkningsgraden på en röris e inte direkt 100% varför de som sagt utvecklar en del värme. Inget konstigt i det utan snarare e det som det skall.
THD;n i sin tur gör inte den bilden lättare för maskin.
En fotnot i sammanhanget,vilket verkar vara en spridd missuppfattning,e att en attenuator INTE e gjord för att förvandla ett vrål till en viskning. Mao,använd THD;n med omdöme.
Ja, det luktade lite mer än när ny elektronik blir varm, lite strävare bränt om man säger så. men det är väl omöjligt att säga vad det berodde på antar jag.
jag förstår inte riktigt den missuppfattningen som du tar up, vad menas?
och du, tack för ditt svar!