| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Hjälp mig felsöka https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=74308 |
Page 1 of 1 |
| Author: | bas_anton [ 04 Jul 2012, 22:10 ] |
| Post subject: | Hjälp mig felsöka |
Jag är ny med rörstärkare. Och är i slutfasen av mitt Madamp J5 projekt. Den är färdigbygd, några småfel. Just nu är det ett som känns viktigt att kolla upp. På Clean kanalen så låter det snyggt fram tills att jag vrider upp till de sista 10% av gainratten. Då dör tonen och ersätts av ett högt tjut. Är detta vad som kallas mikrofoni? |
|
| Author: | zven [ 05 Jul 2012, 06:32 ] |
| Post subject: | Re: Hjälp mig felsöka |
Parastisk ocillosation.... byt ut kablar till skärmade dito.. annars för mycket gain in på nåt styrgaller |
|
| Author: | bas_anton [ 05 Jul 2012, 08:07 ] |
| Post subject: | Re: Hjälp mig felsöka |
Tack. Har tid att sitta efter semestern. Men tankarna snurrar fortfarande. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|