
Re: Thd hot plate 16ohm med 8 ohm låda?
Plexiglas wrote:
jag har kört så emellanåt - då med stärken ställd på 8 ohm. Är väl kanske inte att rekommendera eftersom THD inte själva gör det heller officiellt.
Skulle vara intressant att veta vad förstärkaren egentligen ser när den är kopplad till en 16ohms attenuator, oavsett vilket motstånd som kommer efter den i kedjan.
de skriver i manualen att det funkar, bara att ton kompensationen kanske inte fungerar så bra. men vad tyckte du själv om ljudet? påverkas förmåga till dämpningsgrad i och med ohm-skillnaden?
ja det skulle vara intressant att veta