| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Octalrör-6SL7/5691-Gör? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=73876 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Robert Blues Harp [ 20 Jun 2012, 13:46 ] |
| Post subject: | Octalrör-6SL7/5691-Gör? |
Undrar om nån vet gain/likhet/olikhet mellan Octalrör 6SL7/5691 och vanliga förstegsrör (typ 12AX7, 12AY7 mfl.) Hittar inga direkta sidor som jämför på nätet. Vad vet ni? Fakta eller nätsidor tas emot med öppna armar! |
|
| Author: | zven [ 20 Jun 2012, 22:04 ] |
| Post subject: | Re: Octalrör-6SL7/5691-Gör? |
jopp det skiljer rejält mellan dem blir mera fläsk med oktalröret 5691 PS ... har 1-2 st till salu... NOS 60 tals redbase 5691 RCA = GRYMt Svåra att få tag i NOS utförande det är beräknad livslängd är uppåt 10,000 timmar på 5691 röret.. |
|
| Author: | Robert Blues Harp [ 21 Jun 2012, 09:24 ] |
| Post subject: | Re: Octalrör-6SL7/5691-Gör? |
Tack för orden! Har en Marble Max och en Supro Spetators båda med 5691. Som låter grymt bra! Nu med dina ord ska A.Hjelm Amp få löda dit socklarna för octalrör i min Edgar D-Lux. Det är ju förborrat. Vad är priset på dina 5691RCA? |
|
| Author: | zven [ 21 Jun 2012, 20:40 ] |
| Post subject: | Re: Octalrör-6SL7/5691-Gör? |
super bojen vänskaps pris är 300:- st + 39:- i frakt (posten skicka lätt) kommer fram helt o är försäkrat o spårbart.. är dem sista 2 jag säljer av .. måste spara 4 st till nåt roligt bygge... |
|
| Author: | arnenym [ 21 Jun 2012, 23:52 ] |
| Post subject: | Re: Octalrör-6SL7/5691-Gör? |
Köp Robban. Annars gör jag det! Om du ändå lämnar in stärkaren för att komplettera med oktalsocklar så be Hjelm att kontakta mig för att göra om volymerna till "normalkopplade" och en 5d3 fasvändare med "Weberfatkontroll" |
|
| Author: | Robert Blues Harp [ 22 Jun 2012, 09:47 ] |
| Post subject: | Re: Octalrör-6SL7/5691-Gör? |
zven wrote: super bojen vänskaps pris är 300:- st + 39:- i frakt (posten skicka lätt) kommer fram helt o är försäkrat o spårbart.. är dem sista 2 jag säljer av .. måste spara 4 st till nåt roligt bygge... Har kollat över ekonomin. Tyvärr har jag inte råd, fast det är billigt! |
|
| Author: | Robert Blues Harp [ 22 Jun 2012, 09:49 ] |
| Post subject: | Re: Octalrör-6SL7/5691-Gör? |
arnenym wrote: Köp Robban. Annars gör jag det! Om du ändå lämnar in stärkaren för att komplettera med oktalsocklar så be Hjelm att kontakta mig för att göra om volymerna till "normalkopplade" och en 5d3 fasvändare med "Weberfatkontroll" Affären blir tyvärr inte av så nu kan du köpa dem. Ska snacka med Hjelm när han tar in Edgarn. Så han hör säkert av sig till dig! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|