| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Förstärkarmek i V-åstrakten? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=73709 |
Page 1 of 1 |
| Author: | crille [ 15 Jun 2012, 15:26 ] |
| Post subject: | Förstärkarmek i V-åstrakten? |
En kompis har en HK Switchblade-kombo som blev utsatt för en olycka för ett tag sen. En som var på besök hos honom råkade spilla lite öl på den. :/ Det var vid rörnätet det kom in lite, det var mest vid slutstegsröret vad de såg. De torkade bort det och förstärkaren fungerade då. Men nu har den börjat spraka oavsett om gitarren är i/urkopplad, oavsett kanal osv. Tips på någon i Västeråstrakten som kan kika på det? Har ni någon aning om vad som kan vara trasigt? |
|
| Author: | Amp Healer [ 15 Jun 2012, 15:38 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
crille wrote: En kompis har en HK Switchblade-kombo som blev utsatt för en olycka för ett tag sen. En som var på besök hos honom råkade spilla lite öl på den. :/ Det var vid rörnätet det kom in lite, det var mest vid slutstegsröret vad de såg. De torkade bort det och förstärkaren fungerade då. Men nu har den börjat spraka oavsett om gitarren är i/urkopplad, oavsett kanal osv. Tips på någon i Västeråstrakten som kan kika på det? Har ni någon aning om vad som kan vara trasigt? Tubis,,,? |
|
| Author: | crille [ 15 Jun 2012, 15:50 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
Amp Healer wrote: crille wrote: En kompis har en HK Switchblade-kombo som blev utsatt för en olycka för ett tag sen. En som var på besök hos honom råkade spilla lite öl på den. :/ Det var vid rörnätet det kom in lite, det var mest vid slutstegsröret vad de såg. De torkade bort det och förstärkaren fungerade då. Men nu har den börjat spraka oavsett om gitarren är i/urkopplad, oavsett kanal osv. Tips på någon i Västeråstrakten som kan kika på det? Har ni någon aning om vad som kan vara trasigt? Tubis,,,? Tubis? |
|
| Author: | Amp Healer [ 15 Jun 2012, 15:57 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
crille wrote: Amp Healer wrote: Tubis,,,? Tubis? Finns här på forumet. |
|
| Author: | Tubis [ 15 Jun 2012, 16:34 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
Hej på er bojare...jag bor i Uddevalla och om ni spanar på kartan så ligger Västerås nog lite närmare vissa andra mekare här på bojen..... Jag tar inte jobb regelbundet utan försöker hålla mig till de mest desperata lokala musikerna om kemin känns rätt. Har inne en mekanisk skadad orange för tillfället från en Uddevalla musiker, i stort pro bono bara en symbolisk summa, ni vet, lödtenn, el, sjukhusbesök. |
|
| Author: | Tubis [ 15 Jun 2012, 16:39 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
Den där Ola Insulander säger att han reparerar all musikrelaterat elektronik och han har tydligen shop i stockholm. http://www.olainsulander.com/se/service.htm Vet inget om han dock hur duktig han är och så men JAM verkar ha han som sin reparatör. |
|
| Author: | Amp Healer [ 15 Jun 2012, 17:50 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
Tubis wrote: Hej på er bojare...jag bor i Uddevalla och om ni spanar på kartan så ligger Västerås nog lite närmare vissa andra mekare här på bojen..... Jag tar inte jobb regelbundet utan försöker hålla mig till de mest desperata lokala musikerna om kemin känns rätt. Har inne en mekanisk skadad orange för tillfället från en Uddevalla musiker, i stort pro bono bara en symbolisk summa, ni vet, lödtenn, el, sjukhusbesök. Sorry manen! |
|
| Author: | Tubis [ 15 Jun 2012, 17:59 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
Amp Healer wrote: Sorry manen! |
|
| Author: | Ivarsson [ 28 Jun 2012, 14:45 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
Hej, Har du hittat någon reparatör? Jag bor i Västerås och skulle eventuellt kunna kolla på den om det inte innebär att det är jättebråttom. Jag har viss erfarenhet av att själv göra några enklare byggen och modifieringar, är också utbildad elektronikingenjör. Däremot har jag ingen större erfarenhet av reparationer av rörförstärkare så jag kan inte lova att det går jättefort beroende på vad som hänt med förstärkaren. |
|
| Author: | zven [ 28 Jun 2012, 18:04 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkarmek i V-åstrakten? |
jag skulle kunna ta den om 2 veckor... bor i hällby nära kvicksund dvs ca 3,5 mil från västerås hållit på med reparationer av rörstärkare i ca 10 år åt lokale musikhandlaren... |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|