View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 09:27



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Förstärkarmek i V-åstrakten? 
Author Message

Joined: 30 Dec 2007, 16:23
Posts: 54
Post Förstärkarmek i V-åstrakten?
En kompis har en HK Switchblade-kombo som blev utsatt för en olycka för ett tag sen. En som var på besök hos honom råkade spilla lite öl på den. :/
Det var vid rörnätet det kom in lite, det var mest vid slutstegsröret vad de såg. De torkade bort det och förstärkaren fungerade då. Men nu har den börjat spraka oavsett om gitarren är i/urkopplad, oavsett kanal osv.

Tips på någon i Västeråstrakten som kan kika på det?
Har ni någon aning om vad som kan vara trasigt?


15 Jun 2012, 15:26
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
crille wrote:
En kompis har en HK Switchblade-kombo som blev utsatt för en olycka för ett tag sen. En som var på besök hos honom råkade spilla lite öl på den. :/
Det var vid rörnätet det kom in lite, det var mest vid slutstegsröret vad de såg. De torkade bort det och förstärkaren fungerade då. Men nu har den börjat spraka oavsett om gitarren är i/urkopplad, oavsett kanal osv.

Tips på någon i Västeråstrakten som kan kika på det?
Har ni någon aning om vad som kan vara trasigt?



Tubis,,,?

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


15 Jun 2012, 15:38
Profile

Joined: 30 Dec 2007, 16:23
Posts: 54
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
Amp Healer wrote:
crille wrote:
En kompis har en HK Switchblade-kombo som blev utsatt för en olycka för ett tag sen. En som var på besök hos honom råkade spilla lite öl på den. :/
Det var vid rörnätet det kom in lite, det var mest vid slutstegsröret vad de såg. De torkade bort det och förstärkaren fungerade då. Men nu har den börjat spraka oavsett om gitarren är i/urkopplad, oavsett kanal osv.

Tips på någon i Västeråstrakten som kan kika på det?
Har ni någon aning om vad som kan vara trasigt?



Tubis,,,?

Tubis?


15 Jun 2012, 15:50
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
crille wrote:
Amp Healer wrote:



Tubis,,,?

Tubis?


Finns här på forumet.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


15 Jun 2012, 15:57
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
Hej på er bojare...jag bor i Uddevalla och om ni spanar på kartan så ligger Västerås nog lite närmare vissa andra mekare här på bojen.....
Jag tar inte jobb regelbundet utan försöker hålla mig till de mest desperata lokala musikerna om kemin känns rätt. Har inne en mekanisk skadad orange för tillfället från en Uddevalla musiker, i stort pro bono bara en symbolisk summa, ni vet, lödtenn, el, sjukhusbesök.

_________________
Johan Hansson


15 Jun 2012, 16:34
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
Den där Ola Insulander säger att han reparerar all musikrelaterat elektronik och han har tydligen shop i stockholm.

http://www.olainsulander.com/se/service.htm

Vet inget om han dock hur duktig han är och så men JAM verkar ha han som sin reparatör.

_________________
Johan Hansson


15 Jun 2012, 16:39
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
Tubis wrote:
Hej på er bojare...jag bor i Uddevalla och om ni spanar på kartan så ligger Västerås nog lite närmare vissa andra mekare här på bojen.....
Jag tar inte jobb regelbundet utan försöker hålla mig till de mest desperata lokala musikerna om kemin känns rätt. Har inne en mekanisk skadad orange för tillfället från en Uddevalla musiker, i stort pro bono bara en symbolisk summa, ni vet, lödtenn, el, sjukhusbesök.


Sorry manen!

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


15 Jun 2012, 17:50
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
Amp Healer wrote:
Sorry manen!
De e lugnt :wink:

_________________
Johan Hansson


15 Jun 2012, 17:59
Profile

Joined: 17 Dec 2008, 21:34
Posts: 20
Location:
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
Hej,

Har du hittat någon reparatör?
Jag bor i Västerås och skulle eventuellt kunna kolla på den om det inte innebär att det är jättebråttom. Jag har viss erfarenhet av att själv göra några enklare byggen och modifieringar, är också utbildad elektronikingenjör. Däremot har jag ingen större erfarenhet av reparationer av rörförstärkare så jag kan inte lova att det går jättefort beroende på vad som hänt med förstärkaren.


28 Jun 2012, 14:45
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2621
Location: Eskilstuna
Post Re: Förstärkarmek i V-åstrakten?
jag skulle kunna ta den om 2 veckor... bor i hällby nära kvicksund dvs ca 3,5 mil från västerås hållit på med reparationer av rörstärkare i ca 10 år åt lokale musikhandlaren...

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


28 Jun 2012, 18:04
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.