Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=73440
Page 1 of 1

Author:  Sven-Johan [ 06 Jun 2012, 18:57 ]
Post subject:  Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender

Jag har inte räknat dem, men det är nog hundratals Fenderstärkare från 60- och 70-talen som jag varit i och servat. Ändå har jag aldrig tidigare sett något liknande detta. Att elektrolytkondinngar har läckt ut elektrolyt, att det är hål i dem och att det pyst ut ur dem har jag sett, men inte så här :o . Här har den ena av dem exploderat så att den flyttat sig så långt det gått. :shock:

Det är i en Fender Quad Reverb från 1976 som nu ligger på bordet...

Image

Author:  zven [ 06 Jun 2012, 21:30 ]
Post subject:  Re: Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender

inget ovanligt... :mrgreen: det där tyder på kortis ..

jag har sett det ca 5 ggr i fender stärkare.. det är därför jag alltid rek recappning till alla vintage tallibaner... om dem vill använda sina gamla pryttlar dagligen o på högre volym...

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/