| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=73440 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Sven-Johan [ 06 Jun 2012, 18:57 ] |
| Post subject: | Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender |
Jag har inte räknat dem, men det är nog hundratals Fenderstärkare från 60- och 70-talen som jag varit i och servat. Ändå har jag aldrig tidigare sett något liknande detta. Att elektrolytkondinngar har läckt ut elektrolyt, att det är hål i dem och att det pyst ut ur dem har jag sett, men inte så här Det är i en Fender Quad Reverb från 1976 som nu ligger på bordet...
|
|
| Author: | zven [ 06 Jun 2012, 21:30 ] |
| Post subject: | Re: Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender |
inget ovanligt... jag har sett det ca 5 ggr i fender stärkare.. det är därför jag alltid rek recappning till alla vintage tallibaner... om dem vill använda sina gamla pryttlar dagligen o på högre volym... |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|