| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Ny metal-mod (Brutus MKII) https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=73422 |
Page 1 of 1 |
| Author: | cruBB [ 06 Jun 2012, 10:48 ] |
| Post subject: | Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Är tillbaka i HiGain-träsket. Fick i uppdrag att modda sönder ännu en Peavey Windsor. (Stör mig fortfarande på att jag inte lyckades köpa dessa när priset var nere i 2000kr! Målet var att få fram ett modernt monster med lite fläsk i soundet, dvs inte allt för "stiff" i basen (går dock att välja mellan fläsk och stiff via switch Det blev till slut en fyrstegs(boostad 2203'ish)-krets. Jag blev rätt nöjd med resultatet så jag tänkte försöka glänsa lite med lite ljudklipp. Sen om det funkar eller ej är en annan fråga. Ljudklipp: http://tonefinder.com/files/62-BrutusMKII.mp3 http://tonefinder.com/files/2-BrutusMKII-lammertDIs.mp3 (litet test med trummer och bas) Bild som inte säger så mycket, eller syns det att drosseln är på 8H?:
|
|
| Author: | Axewall [ 06 Jun 2012, 11:37 ] |
| Post subject: | Re: Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Mmmmmmme like! Skulle gärna själv ha tillgång till det ljudet nå'n gång emellanåt Känner igen backing-tracket på andra klippet? Vad är det fö'la? /Mats |
|
| Author: | cruBB [ 06 Jun 2012, 12:30 ] |
| Post subject: | Re: Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Axewall wrote: Mmmmmmme like! Skulle gärna själv ha tillgång till det ljudet nå'n gång emellanåt Känner igen backing-tracket på andra klippet? Vad är det fö'la? /Mats Trummorna, gitarrliret och basen är ifrån Lammert & Mago's DI-pack. Perfekt när man ska testa sin förstärkare, högtalarlåda och uppmickningsförmåga i en mix. |
|
| Author: | Axewall [ 10 Jun 2012, 13:05 ] |
| Post subject: | Re: Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Tack! Ska kolla upp det. Nu till intressantare saker: hur ser nu schemat ut för ditt nya välljudande försteg? /Mats |
|
| Author: | cruBB [ 10 Jun 2012, 18:20 ] |
| Post subject: | Re: Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Lite detaljer kan jag nog fiska fram. Katodresistorerna är följande: V1a = 1.5k, V1b = 2.7k, V2a = 3.9k, V2b = 1k. Anodresistorena är följande: V1a = 150k, V1b = 150k, V2a = 100k, V2b = 100k. Klipper lite bas mellan V1a och V2a, är en 1nF till 1M pot, 220k ohm från wipern till jord. |
|
| Author: | Axewall [ 11 Jun 2012, 17:54 ] |
| Post subject: | Re: Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Snällt! Åsså har du puttat i ett xtra rör? Ser fyra st på bilden. EDIT! Äh, det är ju slutrören /Mats |
|
| Author: | emaushenric [ 12 Jun 2012, 15:19 ] |
| Post subject: | Re: Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Låter inte alls dumt! Vad lirar du genom för låda och vad mickar du upp med? |
|
| Author: | cruBB [ 13 Jun 2012, 18:51 ] |
| Post subject: | Re: Ny metal-mod (Brutus MKII) |
Lådan är en Harley Benton 2x12 med V30's. Micken är en SM57a. "Tonstack från anoden också då va?" Jopp. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|