View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 09:26



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes 
Author Message

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Jag har köpt en likadan stäkare som denna dock med silver frontpanel som kommer att byggas om till nåt DrZ Route 66 inspirerat och vill bli av med det hemska 70-talsstuket som denna topp har http://www.amparchives.com/album/Carlsb ... 3c5_3.html

Har testat att ta loss en av de fula kromade och svarta listerna på kanterna och vips så blev ju lådan mycket snyggare, tänkte att man kanske kunde klämma in en piping i spåret för listen men det är ett litet problem. I hörnen så är det glipor i vinylen som täcks av listen vilket inte var så snyggt med listen borta.

En ny ide slog mig då, att spackla igen spåret och skära en remsa vinyl med samma bredd som listen och limma fast den istället för den fula kromade och svarta listen.

Är det någon som har en bit Vox basket vinyl på minst 80 cm X 10 cm över köper jag gärna den.

Nån som har andra tips på att få bort 70-talsstuket.


30 May 2012, 08:34
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Prova ringa Alexander på Gitarraffären i Malmö. Han kan ha en bit över när han är klar med en AC30.


30 May 2012, 09:11
Profile

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Tack för tipset.


31 May 2012, 08:38
Profile

Joined: 05 Jan 2008, 22:37
Posts: 231
Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Nä, sabba inte 70-tals stuket, skitsnyggt ju! :)


31 May 2012, 17:14
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Detsamma säger jag - det är ju nästan helgerån att sabba de underbara 70-tals kännemärkena... :shock:

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


31 May 2012, 17:37
Profile ICQ WWW

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Nja om det är snyggt med plastfuskkrom kan ju diskuteras. Hur som helst så är det ju enkelt att ta bort tolexremsorna om man vill ha tillbaka orginal listerna. Skall man ha kvar kromlisterna är ju nästan en silverpanel ett måste för att få det hela att matcha, jag hade tänkt låta tillverka en svart frontpanel men får kanske tänka om lite.

Jag gillar krom men då skall det vara på bilar från 50 och 60-talet. En stärkare som skulle inspireras av det bilstuket från 50-talet med krom och häftiga färger skulle jag inte tacka nej till.


01 Jun 2012, 09:35
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
busse wrote:
Nja om det är snyggt med plastfuskkrom kan ju diskuteras. Hur som helst så är det ju enkelt att ta bort tolexremsorna om man vill ha tillbaka orginal listerna. Skall man ha kvar kromlisterna är ju nästan en silverpanel ett måste för att få det hela att matcha, jag hade tänkt låta tillverka en svart frontpanel men får kanske tänka om lite.

Jag gillar krom men då skall det vara på bilar från 50 och 60-talet. En stärkare som skulle inspireras av det bilstuket från 50-talet med krom och häftiga färger skulle jag inte tacka nej till.


Bosse,jag köper hur du tänker/tycker krom o plast gult lirar ju inte så bra ihop visuellt, personligen tycker jag Marshall hade "rätt" när dom körde gul/svart vissa färger gör sig bara bättre ihop.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


01 Jun 2012, 18:33
Profile

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Quote:
Bosse,jag köper hur du tänker/tycker krom o plast gult lirar ju inte så bra ihop visuellt, personligen tycker jag Marshall hade "rätt" när dom körde gul/svart vissa färger gör sig bara bättre ihop.


Nu är det ju så att jag har silverpanel vilket matchar bättre men jag tycker de kromade plastlisterna är fruktansvärt fula. Då denna stärkare ät tänkt att bli nåt åt Dr Z hållet blir det som sagt en ny panel och tänkte då göra en svartpanel med cremfärgad text vilket väl i och för sig kan matcha krom listerna men utan kromlister känns mer rätt och mer tidlös.


02 Jun 2012, 23:13
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.