View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 09:26

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes 
Author Message

Post Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Jag har köpt en likadan stäkare som denna dock med silver frontpanel som kommer att byggas om till nåt DrZ Route 66 inspirerat och vill bli av med det hemska 70-talsstuket som denna topp har http://www.amparchives.com/album/Carlsb ... 3c5_3.html

Har testat att ta loss en av de fula kromade och svarta listerna på kanterna och vips så blev ju lådan mycket snyggare, tänkte att man kanske kunde klämma in en piping i spåret för listen men det är ett litet problem. I hörnen så är det glipor i vinylen som täcks av listen vilket inte var så snyggt med listen borta.

En ny ide slog mig då, att spackla igen spåret och skära en remsa vinyl med samma bredd som listen och limma fast den istället för den fula kromade och svarta listen.

Är det någon som har en bit Vox basket vinyl på minst 80 cm X 10 cm över köper jag gärna den.

Nån som har andra tips på att få bort 70-talsstuket.

30 May 2012, 08:34
Profile

Post Re: Få bort 70-talsstuket, en remsa Vox vinyl sökes
Prova ringa Alexander på Gitarraffären i Malmö. Han kan ha en bit över när han är klar med en AC30.

30 May 2012, 09:11
Profile

Tack för tipset.

31 May 2012, 08:38
Profile

Nä, sabba inte 70-tals stuket, skitsnyggt ju! :)

31 May 2012, 17:14
Profile

Detsamma säger jag - det är ju nästan helgerån att sabba de underbara 70-tals kännemärkena... :shock:

31 May 2012, 17:37
Profile ICQ WWW

Nja om det är snyggt med plastfuskkrom kan ju diskuteras. Hur som helst så är det ju enkelt att ta bort tolexremsorna om man vill ha tillbaka orginal listerna. Skall man ha kvar kromlisterna är ju nästan en silverpanel ett måste för att få det hela att matcha, jag hade tänkt låta tillverka en svart frontpanel men får kanske tänka om lite.

Jag gillar krom men då skall det vara på bilar från 50 och 60-talet. En stärkare som skulle inspireras av det bilstuket från 50-talet med krom och häftiga färger skulle jag inte tacka nej till.

01 Jun 2012, 09:35
Profile

busse wrote:
Nja om det är snyggt med plastfuskkrom kan ju diskuteras. Hur som helst så är det ju enkelt att ta bort tolexremsorna om man vill ha tillbaka orginal listerna. Skall man ha kvar kromlisterna är ju nästan en silverpanel ett måste för att få det hela att matcha, jag hade tänkt låta tillverka en svart frontpanel men får kanske tänka om lite.

Jag gillar krom men då skall det vara på bilar från 50 och 60-talet. En stärkare som skulle inspireras av det bilstuket från 50-talet med krom och häftiga färger skulle jag inte tacka nej till.

Bosse,jag köper hur du tänker/tycker krom o plast gult lirar ju inte så bra ihop visuellt, personligen tycker jag Marshall hade "rätt" när dom körde gul/svart vissa färger gör sig bara bättre ihop.

01 Jun 2012, 18:33
Profile

Quote:
Bosse,jag köper hur du tänker/tycker krom o plast gult lirar ju inte så bra ihop visuellt, personligen tycker jag Marshall hade "rätt" när dom körde gul/svart vissa färger gör sig bara bättre ihop.

Nu är det ju så att jag har silverpanel vilket matchar bättre men jag tycker de kromade plastlisterna är fruktansvärt fula. Då denna stärkare ät tänkt att bli nåt åt Dr Z hållet blir det som sagt en ny panel och tänkte då göra en svartpanel med cremfärgad text vilket väl i och för sig kan matcha krom listerna men utan kromlister känns mer rätt och mer tidlös.

02 Jun 2012, 23:13
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]