| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Philips 6411 för trynorgel lämpliga mod? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=73134 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Michael [ 29 May 2012, 21:38 ] |
| Post subject: | Philips 6411 för trynorgel lämpliga mod? |
Har ett par sådana här och en kompis behöver en trynorgelstärkare, han kör med dynamisk greenbulletmick. Vad är lämpligt att göra med den eller är det bara att köra? Hade väl iofs velat ta bort en kanal och få ingångsjacket på framsidan. Här är en service manual med schema lite längre fram men min använder ef86or http://frank.pocnet.net/instruments/Phi ... EL6411.pdf |
|
| Author: | duz3B4G [ 31 May 2012, 19:43 ] |
| Post subject: | Re: Philips 6411 för trynorgel lämpliga mod? |
Nu har jag förvisso gjort om min mera anpassad för gitarr med försteg al'a Vox AC30 och är väl inte riktigt klar med helheten ännu men är grejjorna friska borde det väl bara vara att koppla in och köra (finns har jag för mig en switch för musik/tal). Att byta ut vilket jag gjorde innan den ryker är selenium likriktaren mot brygga med 1N4007. Bytte även dioden OA55 på schemat. Hoppas det var lite på vägen |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|