| Author |
Message |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
Jag håller på bli galen på photobucket.com, ritar ett schema och sen då jag laddar upp den så förmiskas skiten så man omöjligt kan läsa vad det står eller knappt ser vad det är. Samma sak om man länkar till schemat lika liten bild.
Var laddar ni upp bilder så dom inte förminskas?
|
| 03 May 2012, 21:22 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
Maila mig skiten så skall jag "host";a det för dig. E inget besvär. Vi har egen server å den orkar i princip med va fan som helst i storlek.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 03 May 2012, 21:30 |
|
 |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
Mail skickat.
|
| 03 May 2012, 21:36 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 03 May 2012, 22:14 |
|
 |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
Tusen tack Jesper!
Någon som har koll på om det finns nåt bra ställe att ladda upp bilder som inte förminskar bilderna vid uppladdningen?
|
| 03 May 2012, 22:18 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
Mja...jag står gärna till tjänst. E inga probs,å här e vi iaf inte SÅ många som e aktiva.. Men det e klart,kan ju bli lite meckigt iom att det inte funkar att dela ut lösen till hö å vä...
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 03 May 2012, 22:21 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
Fö. Om du klickar på schemat i länken en ggn till...så blir schemat ännu större... 
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.
|
| 03 May 2012, 22:22 |
|
 |
|
bb5000
Joined: 09 Dec 2009, 13:37 Posts: 857 Location: Sundsvall
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
Postimage.org behåller originalstorlek (om man väljer att inte förminska) vid uppladdning, men ibland är sajten trög.
_________________/Lasse LF Audioservice
|
| 04 May 2012, 18:26 |
|
 |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
bb5000 wrote: Postimage.org behåller originalstorlek (om man väljer att inte förminska) vid uppladdning, men ibland är sajten trög. Tack för tipset, skall kolla in den sidan.
|
| 04 May 2012, 20:40 |
|
 |
|
arnenym
Joined: 01 Jan 2008, 18:58 Posts: 1487
|
 Testa Dropbox
Man kan ha ett konto på Dropbox som man länkar till. Busenkelt med uppladdning då programmet/sidan delar en mapp på datorn som man bara lägger in det man vill dela i. Å gratis är det också.. Sen klistrar man in den såhär. http://dl.dropbox.com/u/12356674/South/ ... ge%203.pdf  Den här är på 81M. Har du en slö uppkoppling så är det bäst att ladda ner den innan man tittar.
|
| 08 May 2012, 23:30 |
|
 |
|
emaushenric
Joined: 11 Nov 2009, 00:33 Posts: 1034 Location: Falun
|
 Re: Lite OT, ladda upp eller länka till scheman
forumbilder.se använder jag. Där kan du välja hur stor bild du vill ha. Sidan är hyffsat snabb också 
|
| 09 May 2012, 00:22 |
|
|