Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Mainssäkring till Vox AC50?
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=72085
Page 1 of 1

Author:  David Wikström [ 28 Apr 2012, 11:35 ]
Post subject:  Mainssäkring till Vox AC50?

Utav de scheman jag hittar på nätet tycker jag inget utav dem överensstämmer helt med den AC50 som jag har här. Det verkar vara en ganska gammal pjäs det här.
Hur som helst så är mainssäkringen borta, och på en plåt med svensk text står det "Säkring 16" vilket inte säger mig ett dyft.
På de olika scheman jag hittar står det antingen 2A eller 3A. Så vilken borde jag använda tycker ni?

Author:  Sustain [ 28 Apr 2012, 12:06 ]
Post subject:  Re: Mainssäkring till Vox AC50?

På min står det tydligt på skylten "1,6 A. T."
T:et står för Trög, men det visste du säkert redan.

S-märkta förstärkare är ju oftast lite ändrade vad gäller säkringar m.m. så på den punkten stämmer de inte med originalscheman.

Author:  David Wikström [ 28 Apr 2012, 17:08 ]
Post subject:  Re: Mainssäkring till Vox AC50?

Jag försökte nämligen titta noge efter ett kommatecken ifall det skulle stå ett komma sex istället, men de måste glömt sätta ut det då bara.
Testar med en 1,6AT så får vi se.
Tack för hjälpen.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/