View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 18:03



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Problem att läsa produktblad.. igen. 
Author Message
User avatar

Joined: 21 Feb 2011, 23:21
Posts: 1600
Location: Karlstad
Post Problem att läsa produktblad.. igen.
http://components.omron.com/components/ ... 1_0911.pdf

Ska jag koppla strömmen mellan 2 och 9?
Se sida 3.

_________________
David


20 Apr 2012, 17:18
Profile WWW
User avatar

Joined: 22 Oct 2009, 12:45
Posts: 651
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
David Wikström wrote:
http://components.omron.com/components/web/pdflib.nsf/0/EB5C8B538D0F639485257201007DD57D/$file/G5V_1_0911.pdf

Ska jag koppla strömmen mellan 2 och 9?
Se sida 3.


Spänningen mellan 2-9 JA

_________________
Mina byggen...
http://www.facebook.com/tappamps
http://www.tappamps.com


20 Apr 2012, 19:53
Profile
User avatar

Joined: 21 Feb 2011, 23:21
Posts: 1600
Location: Karlstad
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
Tack så mycket. :D
Jag förstår bara inte hur man ska kunna utläsa det på det där produktbladet??

_________________
David


20 Apr 2012, 21:24
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
De andra stiften går ju uppenbarligen till switchen så då............

_________________
Johan Hansson


21 Apr 2012, 05:26
Profile
User avatar

Joined: 21 Feb 2011, 23:21
Posts: 1600
Location: Karlstad
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
Får den inte att switcha. Nu kopplade jag i.o.f.s. plus till 9 och minus till 2, men ska det spela någon roll?

_________________
David


21 Apr 2012, 16:14
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 23:30
Posts: 2735
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
testa själv.

_________________
Alex
Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så!
http://www.anacon-tech.com
http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review


21 Apr 2012, 16:20
Profile WWW
User avatar

Joined: 22 Oct 2009, 12:45
Posts: 651
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
David Wikström wrote:
Får den inte att switcha. Nu kopplade jag i.o.f.s. plus till 9 och minus till 2, men ska det spela någon roll?


Spelar ingen roll på dessa reläer....har du mätt vilken spänning du har över reläet?

_________________
Mina byggen...
http://www.facebook.com/tappamps
http://www.tappamps.com


21 Apr 2012, 17:23
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
När jag läser produktbladet verkar det som att man måste byta kanal ofta annars pajar reläet.....
Jag kan inte mycket om reläer men det där tycker jag spontant inte låter som ett bra relä för ändamålet......

"Using the Relay in a circuit where the Relay will be ON continuously
for long periods (without switching) can lead to unstable contacts,
because the heat generated by the coil itself will affect the insulation,
causing a film to develop on the contact surfaces."

_________________
Johan Hansson


21 Apr 2012, 17:57
Profile
User avatar

Joined: 21 Feb 2011, 23:21
Posts: 1600
Location: Karlstad
Post Re: Problem att läsa produktblad.. igen.
farbrortäpp wrote:
David Wikström wrote:
Får den inte att switcha. Nu kopplade jag i.o.f.s. plus till 9 och minus till 2, men ska det spela någon roll?


Spelar ingen roll på dessa reläer....har du mätt vilken spänning du har över reläet?

Ja, här är jag osäker på vad som gäller. Om jag mäter över reläet har jag bara ca 2 volt, men då mäter jag väl bara spänningsfallet över spolen i reläet eller?
Om jag har fel nu så fattar jag inte vart spänningen tar vägen, för jag har ju 9V till motstånden före LEDarna??

Tubis wrote:
När jag läser produktbladet verkar det som att man måste byta kanal ofta annars pajar reläet.....
Jag kan inte mycket om reläer men det där tycker jag spontant inte låter som ett bra relä för ändamålet......

"Using the Relay in a circuit where the Relay will be ON continuously
for long periods (without switching) can lead to unstable contacts,
because the heat generated by the coil itself will affect the insulation,
causing a film to develop on the contact surfaces."


Jag läste också det där, fast tolkade det som att "ON continuously for long periods" syftar på många timmar i sträck?
För i OFF läge lär ju inte reläet ta någon skada. Jag kommer bara köra i ON-läge i några minuter i taget.

_________________
David


21 Apr 2012, 19:09
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.