| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Problem att läsa produktblad.. igen. https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=71827 |
Page 1 of 1 |
| Author: | David Wikström [ 20 Apr 2012, 17:18 ] |
| Post subject: | Problem att läsa produktblad.. igen. |
http://components.omron.com/components/ ... 1_0911.pdf Ska jag koppla strömmen mellan 2 och 9? Se sida 3. |
|
| Author: | farbrortäpp [ 20 Apr 2012, 19:53 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
David Wikström wrote: http://components.omron.com/components/web/pdflib.nsf/0/EB5C8B538D0F639485257201007DD57D/$file/G5V_1_0911.pdf Ska jag koppla strömmen mellan 2 och 9? Se sida 3. Spänningen mellan 2-9 JA |
|
| Author: | David Wikström [ 20 Apr 2012, 21:24 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
Tack så mycket. Jag förstår bara inte hur man ska kunna utläsa det på det där produktbladet?? |
|
| Author: | Tubis [ 21 Apr 2012, 05:26 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
De andra stiften går ju uppenbarligen till switchen så då............ |
|
| Author: | David Wikström [ 21 Apr 2012, 16:14 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
Får den inte att switcha. Nu kopplade jag i.o.f.s. plus till 9 och minus till 2, men ska det spela någon roll? |
|
| Author: | VacuumVoodoo [ 21 Apr 2012, 16:20 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
testa själv. |
|
| Author: | farbrortäpp [ 21 Apr 2012, 17:23 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
David Wikström wrote: Får den inte att switcha. Nu kopplade jag i.o.f.s. plus till 9 och minus till 2, men ska det spela någon roll? Spelar ingen roll på dessa reläer....har du mätt vilken spänning du har över reläet? |
|
| Author: | Tubis [ 21 Apr 2012, 17:57 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
När jag läser produktbladet verkar det som att man måste byta kanal ofta annars pajar reläet..... Jag kan inte mycket om reläer men det där tycker jag spontant inte låter som ett bra relä för ändamålet...... "Using the Relay in a circuit where the Relay will be ON continuously for long periods (without switching) can lead to unstable contacts, because the heat generated by the coil itself will affect the insulation, causing a film to develop on the contact surfaces." |
|
| Author: | David Wikström [ 21 Apr 2012, 19:09 ] |
| Post subject: | Re: Problem att läsa produktblad.. igen. |
farbrortäpp wrote: David Wikström wrote: Får den inte att switcha. Nu kopplade jag i.o.f.s. plus till 9 och minus till 2, men ska det spela någon roll? Spelar ingen roll på dessa reläer....har du mätt vilken spänning du har över reläet? Ja, här är jag osäker på vad som gäller. Om jag mäter över reläet har jag bara ca 2 volt, men då mäter jag väl bara spänningsfallet över spolen i reläet eller? Om jag har fel nu så fattar jag inte vart spänningen tar vägen, för jag har ju 9V till motstånden före LEDarna?? Tubis wrote: När jag läser produktbladet verkar det som att man måste byta kanal ofta annars pajar reläet..... Jag kan inte mycket om reläer men det där tycker jag spontant inte låter som ett bra relä för ändamålet...... "Using the Relay in a circuit where the Relay will be ON continuously for long periods (without switching) can lead to unstable contacts, because the heat generated by the coil itself will affect the insulation, causing a film to develop on the contact surfaces." Jag läste också det där, fast tolkade det som att "ON continuously for long periods" syftar på många timmar i sträck? För i OFF läge lär ju inte reläet ta någon skada. Jag kommer bara köra i ON-läge i några minuter i taget. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|