| Author |
Message |
|
Jean
Joined: 21 Oct 2011, 14:05 Posts: 885 Location: Linköping
|
 peavey classic 30
ofta när jag stänger av den så kommer det högt " pop " ljud altså en smäll Ska det va så ? och varför har den ingen standby :C
|
| 08 Apr 2012, 16:10 |
|
 |
|
duz3B4G
Joined: 12 Jan 2011, 11:35 Posts: 28 Location:
|
 Re: peavey classic 30
|
| 10 Apr 2012, 09:16 |
|
 |
|
Jean
Joined: 21 Oct 2011, 14:05 Posts: 885 Location: Linköping
|
 Re: peavey classic 30
intressant artikel men förklara inte om det ska låta så som min stärkare gör :C
|
| 10 Apr 2012, 21:32 |
|
 |
|
Mmannen
Joined: 12 Oct 2005, 15:29 Posts: 911 Location:
|
 Re: peavey classic 30
:
Last edited by Mmannen on 24 Apr 2013, 13:09, edited 1 time in total.
|
| 13 Apr 2012, 11:06 |
|
 |
|
Kucera
Joined: 25 Oct 2009, 22:45 Posts: 565 Location: Trollhättan
|
 Re: peavey classic 30
Mmannen wrote: Andra gitarristen i det band jag repar med har en sån. Den låter bra. Det är 30 watt va? Finns det några kända moddar för de här stärkarna som kan vara kul att prova på för att förbättra dom? (inget svar på din fråga i tråden tyvärr, men jag kanske kan få igång tråden igen med lite tur...)  Här har du en del moddar till den: http://www.blueguitar.org/ Ligger under Articles on Guitars & Amps. Titta på C30 original mod
_________________ //Kucera
|
| 13 Apr 2012, 11:12 |
|
 |
|
Jean
Joined: 21 Oct 2011, 14:05 Posts: 885 Location: Linköping
|
 Re: peavey classic 30
Mmannen wrote: Andra gitarristen i det band jag repar med har en sån. Den låter bra. Det är 30 watt va? Finns det några kända moddar för de här stärkarna som kan vara kul att prova på för att förbättra dom? (inget svar på din fråga i tråden tyvärr, men jag kanske kan få igång tråden igen med lite tur...)  Hehe lyssna på hans förstärkare nästa gång ni repat klart då:) Fast intressant m moddar dock
|
| 13 Apr 2012, 12:39 |
|
 |
|
Lynxtrap
Joined: 13 Jul 2010, 13:24 Posts: 3065
|
 Re: peavey classic 30
Det är antagligen en elektrolyt/kondensator som laddar ur. Det är inte "farligt" om det inte är en väldigt hård smäll som frestar på högtalarna. Har den alltid låtit så, eller har det kommit på sista tiden?
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 13 Apr 2012, 15:42 |
|
 |
|
Jean
Joined: 21 Oct 2011, 14:05 Posts: 885 Location: Linköping
|
 Re: peavey classic 30
Lynxtrap wrote: Det är antagligen en elektrolyt/kondensator som laddar ur. Det är inte "farligt" om det inte är en väldigt hård smäll som frestar på högtalarna. Har den alltid låtit så, eller har det kommit på sista tiden? naa asså den är typ 2 veckor gammal =/ det är ju inte som att högtalarn ska gå sönder men ändå lixxom
|
| 13 Apr 2012, 17:12 |
|
 |
|
Lynxtrap
Joined: 13 Jul 2010, 13:24 Posts: 3065
|
 Re: peavey classic 30
Om du absolut vill bli av med smällen är jag säker på att den går att "modda bort". Recept får ges av nån bättre expert. Om jag helt skjuter från höften så kunde du testa att dra till på gitarrsträngarna och stänga av förstärkaren medan ljudet klingar ut.
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 13 Apr 2012, 18:29 |
|
 |
|
duz3B4G
Joined: 12 Jan 2011, 11:35 Posts: 28 Location:
|
 Re: peavey classic 30
Vad händer om du skruvar ner vol till 0  EDIT: och sen stänger du av
|
| 13 Apr 2012, 18:48 |
|
|