| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| peavey classic 30 https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=71344 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Jean [ 08 Apr 2012, 16:10 ] |
| Post subject: | peavey classic 30 |
ofta när jag stänger av den så kommer det högt " pop " ljud altså en smäll Ska det va så ? och varför har den ingen standby :C |
|
| Author: | duz3B4G [ 10 Apr 2012, 09:16 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
Läs detta: http://www.peavey.com/support/technotes ... pter_6.pdf |
|
| Author: | Jean [ 10 Apr 2012, 21:32 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
intressant artikel men förklara inte om det ska låta så som min stärkare gör :C |
|
| Author: | Mmannen [ 13 Apr 2012, 11:06 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
: |
|
| Author: | Kucera [ 13 Apr 2012, 11:12 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
Mmannen wrote: Andra gitarristen i det band jag repar med har en sån. Den låter bra. Det är 30 watt va? Finns det några kända moddar för de här stärkarna som kan vara kul att prova på för att förbättra dom? (inget svar på din fråga i tråden tyvärr, men jag kanske kan få igång tråden igen med lite tur...) Här har du en del moddar till den: http://www.blueguitar.org/ Ligger under Articles on Guitars & Amps. Titta på C30 original mod |
|
| Author: | Jean [ 13 Apr 2012, 12:39 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
Mmannen wrote: Andra gitarristen i det band jag repar med har en sån. Den låter bra. Det är 30 watt va? Finns det några kända moddar för de här stärkarna som kan vara kul att prova på för att förbättra dom? (inget svar på din fråga i tråden tyvärr, men jag kanske kan få igång tråden igen med lite tur...) Hehe lyssna på hans förstärkare nästa gång ni repat klart då:) Fast intressant m moddar dock |
|
| Author: | Lynxtrap [ 13 Apr 2012, 15:42 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
Det är antagligen en elektrolyt/kondensator som laddar ur. Det är inte "farligt" om det inte är en väldigt hård smäll som frestar på högtalarna. Har den alltid låtit så, eller har det kommit på sista tiden? |
|
| Author: | Jean [ 13 Apr 2012, 17:12 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
Lynxtrap wrote: Det är antagligen en elektrolyt/kondensator som laddar ur. Det är inte "farligt" om det inte är en väldigt hård smäll som frestar på högtalarna. Har den alltid låtit så, eller har det kommit på sista tiden? naa asså den är typ 2 veckor gammal =/ det är ju inte som att högtalarn ska gå sönder men ändå lixxom |
|
| Author: | Lynxtrap [ 13 Apr 2012, 18:29 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
Om du absolut vill bli av med smällen är jag säker på att den går att "modda bort". Recept får ges av nån bättre expert. Om jag helt skjuter från höften så kunde du testa att dra till på gitarrsträngarna och stänga av förstärkaren medan ljudet klingar ut. |
|
| Author: | duz3B4G [ 13 Apr 2012, 18:48 ] |
| Post subject: | Re: peavey classic 30 |
Vad händer om du skruvar ner vol till 0 EDIT: och sen stänger du av |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|