Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

peavey classic 30
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=71344
Page 1 of 1

Author:  Jean [ 08 Apr 2012, 16:10 ]
Post subject:  peavey classic 30

ofta när jag stänger av den
så kommer det högt " pop " ljud altså en smäll
Ska det va så ?
och varför har den ingen standby :C

Author:  duz3B4G [ 10 Apr 2012, 09:16 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

Läs detta:
http://www.peavey.com/support/technotes ... pter_6.pdf

Author:  Jean [ 10 Apr 2012, 21:32 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

intressant artikel
men förklara inte om det ska låta så som min stärkare gör :C

Author:  Mmannen [ 13 Apr 2012, 11:06 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

:

Author:  Kucera [ 13 Apr 2012, 11:12 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

Mmannen wrote:
Andra gitarristen i det band jag repar med har en sån. Den låter bra. Det är 30 watt va?

Finns det några kända moddar för de här stärkarna som kan vara kul att prova på för att förbättra dom?

(inget svar på din fråga i tråden tyvärr, men jag kanske kan få igång tråden igen med lite tur...) :idea:

Här har du en del moddar till den: http://www.blueguitar.org/ Ligger under Articles on Guitars & Amps. Titta på C30 original mod

Author:  Jean [ 13 Apr 2012, 12:39 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

Mmannen wrote:
Andra gitarristen i det band jag repar med har en sån. Den låter bra. Det är 30 watt va?

Finns det några kända moddar för de här stärkarna som kan vara kul att prova på för att förbättra dom?

(inget svar på din fråga i tråden tyvärr, men jag kanske kan få igång tråden igen med lite tur...) :idea:


Hehe lyssna på hans förstärkare nästa gång ni repat klart då:)
Fast intressant m moddar dock

Author:  Lynxtrap [ 13 Apr 2012, 15:42 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

Det är antagligen en elektrolyt/kondensator som laddar ur. Det är inte "farligt" om det inte är en väldigt hård smäll som frestar på högtalarna.
Har den alltid låtit så, eller har det kommit på sista tiden?

Author:  Jean [ 13 Apr 2012, 17:12 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

Lynxtrap wrote:
Det är antagligen en elektrolyt/kondensator som laddar ur. Det är inte "farligt" om det inte är en väldigt hård smäll som frestar på högtalarna.
Har den alltid låtit så, eller har det kommit på sista tiden?


naa asså den är typ 2 veckor gammal =/
det är ju inte som att högtalarn ska gå sönder
men ändå lixxom

Author:  Lynxtrap [ 13 Apr 2012, 18:29 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

Om du absolut vill bli av med smällen är jag säker på att den går att "modda bort". Recept får ges av nån bättre expert.
Om jag helt skjuter från höften så kunde du testa att dra till på gitarrsträngarna och stänga av förstärkaren medan ljudet klingar ut.

Author:  duz3B4G [ 13 Apr 2012, 18:48 ]
Post subject:  Re: peavey classic 30

Vad händer om du skruvar ner vol till 0 :?:
EDIT: och sen stänger du av

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/