| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Vad är detta för rör? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=70842 |
Page 1 of 1 |
| Author: | emaushenric [ 26 Mar 2012, 21:26 ] |
| Post subject: | Vad är detta för rör? |
Antar att det är en annan tillverkare på EL34orna (Philips?) än AEG som gör mina skruvdragare? ![]() ![]() Har några ECC83or som jag inte har koll på tillverkaren på. ![]() ![]() ![]()
|
|
| Author: | rudmark [ 26 Mar 2012, 21:41 ] |
| Post subject: | Re: Vad är detta för rör? |
Google från VintageAmpsforum tubes (not the very early ones) made by Philips, VALVO or Mullard (with their mother Philips) all have the Philips/VALVO/Mullard date-codes, and for me there's not really a difference. the same is true for those tubes made by Philips (i use Philips as a generic for Philips/VALVO & Mullard) which were sold under brand-names like Telefunken, Siemens, Hoges, RSD, Ultron, Triotron, Haltron, Mazda, Adzam... |
|
| Author: | Sustain [ 26 Mar 2012, 21:45 ] |
| Post subject: | Re: Vad är detta för rör? |
Min gissning är att EL34:orna, såväl som de nedre ECC83:orna, är tillverkade av RFT. Hoges ECC83:orna är tillverkade av EI Yoguslavia enligt märkningen. http://thetubestore.com/nos-el34-siemens.html |
|
| Author: | emaushenric [ 26 Mar 2012, 22:36 ] |
| Post subject: | Re: Vad är detta för rör? |
Tackar för infon! |
|
| Author: | Plexiglas [ 27 Mar 2012, 07:54 ] |
| Post subject: | Re: Vad är detta för rör? |
ja, el34 är rft liksom de nedre ecc83. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|