
Re: Måste jag har en stereopot här?
rudmark wrote:
Vad är vinsten med att bygga stereoversion? Koppla in i stereomoj?
Han som ska ha den vill ha stereo för att kunna använda den till klaviatur.
Jag tyckte jag löste det schysst för att om man kopplar in mono så går monosignalen till båda kanalerna och blir dual mono. Kanon ifall ena kanalen skulle gå sönder. Sedan när man kopplar in något i kanal 2 så delar de på sig.
Quote:
Bör väl finnas andra lösningar på mono in i stereoingång.
Vet inte vad du menar, men eftersom att synthar brukar skicka från 2st monotele så passar det bäst att även ha 2st monotele in i pedalen också. Dessutom vill man ju koopla en gitarr till monotele.