View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 00:52



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Omklädning av marshall topp? 
Author Message

Joined: 01 Apr 2011, 09:26
Posts: 543
Location:
Post Omklädning av marshall topp?
Har hittat en gammal Marshall topp från början av 70-talet som ser ut att ha vartit med i elektricbanana band eller nåt. Nån har klätt den med fuskpäls som nån geopard eller nåt, särskilt bra är det inte heller och brandfaligt troligen. Vet nån här om det finns någon som åtar sig att klä om grejer, har både vinyl och kan strippa själv men har inte handlaget för att få till det där lilla extra... Finns det nån här på bojen kanske?

mvh plexi


19 Mar 2012, 10:04
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Omklädning av marshall topp?
pleximaster wrote:
...kan strippa själv men har inte handlaget för att få till det där lilla extra...

mvh plexi


Årets citat!!! :shock: :lol: :shock:

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


19 Mar 2012, 11:14
Profile WWW

Joined: 01 Apr 2011, 09:26
Posts: 543
Location:
Post Re: Omklädning av marshall topp?
Glad du gillar det! :D

Kan lägga ut en film på youtube när jag strippar... :mrgreen:

plexi


19 Mar 2012, 11:34
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Omklädning av marshall topp?
Det är nu man undrar vad "det där lilla extra" kan innebära.. Säkert nåt barnförbjudet... :shock:


Ursäkta trådkladdet, kunde inte låta bli...


19 Mar 2012, 14:13
Profile

Joined: 01 Apr 2011, 09:26
Posts: 543
Location:
Post Re: Omklädning av marshall topp?
Ja, jag brukar kunna lägga in diverse olika anspelningar men denna gång tänkte jag faktiskt inte på vad jag skrev. En klassisk Freudiansk felskrivning helt enkelt, men det blev ganska kul, eller hur?

Men är det "ingen som vill klä om min topp"... :)

plexi


19 Mar 2012, 14:59
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Re: Omklädning av marshall topp?
pleximaster wrote:
Ja, jag brukar kunna lägga in diverse olika anspelningar men denna gång tänkte jag faktiskt inte på vad jag skrev. En klassisk Freudiansk felskrivning helt enkelt, men det blev ganska kul, eller hur?

Men är det "ingen som vill klä om min topp"... :)

plexi

Jag kan polera toppen när det är klart! :wink: :shock:

_________________
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)


19 Mar 2012, 15:10
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Omklädning av marshall topp?
alltså.. egentligen borde ju en yrkestapetsör klara detta om det inte finns nån specialist att tillgå. En sån snubbe kan ju klä om möbler och allt möjligt annat... borde funka...?

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


20 Mar 2012, 08:46
Profile WWW

Joined: 01 Apr 2011, 09:26
Posts: 543
Location:
Post Re: Omklädning av marshall topp?
Jo en tapetrör skulle nog få till det men en snubbe som själv spelar bygger och lagat förstärkare vet nog mer om hur detaljerna ska se ut i hörn och sånt. Det är faktiskt inte så blodigt att skicka den till Marshall för omklädning men frakten fram och tillbaka dödar dealen.

Säkert att det inte finns nån här på bojen som klätt en stärkare eller två?

mvh plexi


20 Mar 2012, 09:39
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post Re: Omklädning av marshall topp?
Jodå, klart det finns folk som klätt om både det ena o andra här på bojen - och är jävligt duktiga på det. Problemet är väl att det är så satans tråkigt, pilligt och dåligt betalt - det är väl därför ingen anmäler sej :lol:

Sen har du väl rätt höga krav på jobbet, eftersom det är en rätt speciell stärkare?


20 Mar 2012, 09:48
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Omklädning av marshall topp?
pleximaster wrote:
Jo en tapetrör skulle nog få till det men en snubbe som själv spelar bygger och lagat förstärkare vet nog mer om hur detaljerna ska se ut i hörn och sånt.
mvh plexi


Borde va rätt lätt att visa med tex bif bilder ?

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


20 Mar 2012, 11:05
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post Re: Omklädning av marshall topp?
Jasså? Kan man lämna in till Marshall för detta? Hade jag ingen aning om... Vore intressant att veta vad det skulle kosta och om det blir bra.. Men det är klart en riktig karl gör det själv är jag rädd..


20 Mar 2012, 17:18
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.