| Author |
Message |
|
pleximaster
Joined: 01 Apr 2011, 09:26 Posts: 543 Location:
|
 Omklädning av marshall topp?
Har hittat en gammal Marshall topp från början av 70-talet som ser ut att ha vartit med i elektricbanana band eller nåt. Nån har klätt den med fuskpäls som nån geopard eller nåt, särskilt bra är det inte heller och brandfaligt troligen. Vet nån här om det finns någon som åtar sig att klä om grejer, har både vinyl och kan strippa själv men har inte handlaget för att få till det där lilla extra... Finns det nån här på bojen kanske?
mvh plexi
|
| 19 Mar 2012, 10:04 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
pleximaster wrote: ...kan strippa själv men har inte handlaget för att få till det där lilla extra...
mvh plexi Årets citat!!! 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 19 Mar 2012, 11:14 |
|
 |
|
pleximaster
Joined: 01 Apr 2011, 09:26 Posts: 543 Location:
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
Glad du gillar det! Kan lägga ut en film på youtube när jag strippar... plexi
|
| 19 Mar 2012, 11:34 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
Det är nu man undrar vad "det där lilla extra" kan innebära.. Säkert nåt barnförbjudet... Ursäkta trådkladdet, kunde inte låta bli...
|
| 19 Mar 2012, 14:13 |
|
 |
|
pleximaster
Joined: 01 Apr 2011, 09:26 Posts: 543 Location:
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
Ja, jag brukar kunna lägga in diverse olika anspelningar men denna gång tänkte jag faktiskt inte på vad jag skrev. En klassisk Freudiansk felskrivning helt enkelt, men det blev ganska kul, eller hur? Men är det "ingen som vill klä om min topp"...  plexi
|
| 19 Mar 2012, 14:59 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
pleximaster wrote: Ja, jag brukar kunna lägga in diverse olika anspelningar men denna gång tänkte jag faktiskt inte på vad jag skrev. En klassisk Freudiansk felskrivning helt enkelt, men det blev ganska kul, eller hur? Men är det "ingen som vill klä om min topp"...  plexi Jag kan polera toppen när det är klart! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 19 Mar 2012, 15:10 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
alltså.. egentligen borde ju en yrkestapetsör klara detta om det inte finns nån specialist att tillgå. En sån snubbe kan ju klä om möbler och allt möjligt annat... borde funka...?
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 20 Mar 2012, 08:46 |
|
 |
|
pleximaster
Joined: 01 Apr 2011, 09:26 Posts: 543 Location:
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
Jo en tapetrör skulle nog få till det men en snubbe som själv spelar bygger och lagat förstärkare vet nog mer om hur detaljerna ska se ut i hörn och sånt. Det är faktiskt inte så blodigt att skicka den till Marshall för omklädning men frakten fram och tillbaka dödar dealen.
Säkert att det inte finns nån här på bojen som klätt en stärkare eller två?
mvh plexi
|
| 20 Mar 2012, 09:39 |
|
 |
|
Ballz
Joined: 28 Dec 2007, 10:24 Posts: 1478
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
Jodå, klart det finns folk som klätt om både det ena o andra här på bojen - och är jävligt duktiga på det. Problemet är väl att det är så satans tråkigt, pilligt och dåligt betalt - det är väl därför ingen anmäler sej Sen har du väl rätt höga krav på jobbet, eftersom det är en rätt speciell stärkare?
|
| 20 Mar 2012, 09:48 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
pleximaster wrote: Jo en tapetrör skulle nog få till det men en snubbe som själv spelar bygger och lagat förstärkare vet nog mer om hur detaljerna ska se ut i hörn och sånt. mvh plexi Borde va rätt lätt att visa med tex bif bilder ?
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 20 Mar 2012, 11:05 |
|
 |
|
Svullo
Joined: 18 Sep 2004, 23:06 Posts: 2593 Location: Täby
|
 Re: Omklädning av marshall topp?
Jasså? Kan man lämna in till Marshall för detta? Hade jag ingen aning om... Vore intressant att veta vad det skulle kosta och om det blir bra.. Men det är klart en riktig karl gör det själv är jag rädd..
|
| 20 Mar 2012, 17:18 |
|
|