Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=70424
Page 1 of 1

Author:  ralvejd [ 15 Mar 2012, 21:08 ]
Post subject:  ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?

chansa lite på tradella
http://www.tradera.com/3-st-elektronror-ecc83-philips-auktion_340200_150783115
3st Philips alla märkta:
I63
B9D1

Kartongerna ser flång nya ut

Hjälp att tolka år önskas
B9D1 = Blackburn, År 89 eller 79 eller 69? Månad 4, 1:a veckan :?:

Gav 225kr plus frakt styck
Vad är rimligt pris :?:

Author:  Niro116 [ 16 Mar 2012, 19:29 ]
Post subject:  Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?

I63 serien tillverkades mellan 1962 - 1969 om jag minns rätt
så dina bör vara från 1969.

Du har fått mycket rör för pengarna.

Roland!

Author:  Plexiglas [ 16 Mar 2012, 20:24 ]
Post subject:  Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?

bra köp. Normalpris hos rörhandlare ca 350-500kr st.

Hoppas de verkligen är oanv och up to scratch nu då!

Author:  ralvejd [ 16 Mar 2012, 20:50 ]
Post subject:  Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?

Niro116 och Plexiglas, tackar för infon

Både rör och askar ser flång nya ut, så 1969 känns smått otroligt.

Det står en hög med siffror i askarna, finns det motsvarande sätt att tidsbestämma dem
På nedre gavels två inre flikar:
---------------------------
PATENT No
1273838


8222 030 98611
B.G.
---------------------------

Kul att en blind höna lyckas hitta tre svartbrända korn :) :D 8)

Author:  Plexiglas [ 17 Mar 2012, 01:44 ]
Post subject:  Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?

koderna på rören är det som gäller.
Hoppas du får stor glädje av fynden!! Har du nån go stärk som kan glädjas åt tökke gammrör???

Author:  ralvejd [ 17 Mar 2012, 14:35 ]
Post subject:  Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?

Plexiglas wrote:
Har du nån go stärk som kan glädjas åt tökke gammrör???

Ingen enligt din kravbild :?

1 laney lcr 15, där lär de ej hamna
Drygt 3st i molekyler, här kommer de nog prövas när arslet kommer ur soffan, förväntar mig iof inga under från dem, rör kompenserar ej för Skit Bakom Strängarna

Author:  David Wikström [ 19 Mar 2012, 19:39 ]
Post subject:  Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris?

Alltså, handlar du rör på Tradera så kan i princip räkna med att du alltid gör en bra affär. Alla auktioner stannar ju billigare än vad rören är värda. Jämför ditt styckpris mot vad du kan hitta dem på nätet så får du se.
Jag drog själv hem ett Philips och ett Telefunken ECC83 för 201:- igår. Bara Telefunken-röret på Tubedepot.com kostar 1000:- :D

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/