| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=70424 |
Page 1 of 1 |
| Author: | ralvejd [ 15 Mar 2012, 21:08 ] |
| Post subject: | ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? |
chansa lite på tradella http://www.tradera.com/3-st-elektronror-ecc83-philips-auktion_340200_150783115 3st Philips alla märkta: I63 B9D1 Kartongerna ser flång nya ut Hjälp att tolka år önskas B9D1 = Blackburn, År 89 eller 79 eller 69? Månad 4, 1:a veckan Gav 225kr plus frakt styck Vad är rimligt pris |
|
| Author: | Niro116 [ 16 Mar 2012, 19:29 ] |
| Post subject: | Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? |
I63 serien tillverkades mellan 1962 - 1969 om jag minns rätt så dina bör vara från 1969. Du har fått mycket rör för pengarna. Roland! |
|
| Author: | Plexiglas [ 16 Mar 2012, 20:24 ] |
| Post subject: | Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? |
bra köp. Normalpris hos rörhandlare ca 350-500kr st. Hoppas de verkligen är oanv och up to scratch nu då! |
|
| Author: | ralvejd [ 16 Mar 2012, 20:50 ] |
| Post subject: | Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? |
Niro116 och Plexiglas, tackar för infon Både rör och askar ser flång nya ut, så 1969 känns smått otroligt. Det står en hög med siffror i askarna, finns det motsvarande sätt att tidsbestämma dem På nedre gavels två inre flikar: --------------------------- PATENT No 1273838 8222 030 98611 B.G. --------------------------- Kul att en blind höna lyckas hitta tre svartbrända korn |
|
| Author: | Plexiglas [ 17 Mar 2012, 01:44 ] |
| Post subject: | Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? |
koderna på rören är det som gäller. Hoppas du får stor glädje av fynden!! Har du nån go stärk som kan glädjas åt tökke gammrör??? |
|
| Author: | ralvejd [ 17 Mar 2012, 14:35 ] |
| Post subject: | Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? |
Plexiglas wrote: Har du nån go stärk som kan glädjas åt tökke gammrör??? Ingen enligt din kravbild 1 laney lcr 15, där lär de ej hamna Drygt 3st i molekyler, här kommer de nog prövas när arslet kommer ur soffan, förväntar mig iof inga under från dem, rör kompenserar ej för Skit Bakom Strängarna |
|
| Author: | David Wikström [ 19 Mar 2012, 19:39 ] |
| Post subject: | Re: ecc83 blackburn, vilket år, ok pris? |
Alltså, handlar du rör på Tradera så kan i princip räkna med att du alltid gör en bra affär. Alla auktioner stannar ju billigare än vad rören är värda. Jämför ditt styckpris mot vad du kan hitta dem på nätet så får du se. Jag drog själv hem ett Philips och ett Telefunken ECC83 för 201:- igår. Bara Telefunken-röret på Tubedepot.com kostar 1000:- |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|