Re: Utgångstransformator, dynacord bass king
Kom inte online på Bojen sent igår av ngn anledning,men här kommer lite bilder ett dygn för sent iaf...
Två av de tre trafos jag fotat sitter i varsin Rex. Den i sin tur fristående trafon e till en Eminent. Som du ser har de lite olika nummer iofs,men de har alla mer eller mindre samma layout/pinout.
Grejen e att Rex;arna e enbart kopplade till sina två högtalare på 16 Ohm original,varför du tydligt ser både var utgången e lagd samt var feedbacken e kopplad.
Eminenten i sin tur...där e "noll" borttagen,men du ser å andra sidan att utgångarna e kopplade å mkt riktigt ligger de då i tur å ordning. Dvs 4/8/16 Ohm samt 100V tapp.
Av trafona e de med slutrör i bild de som e till Rex;ar. De e märkta "305a". Eminenten e den som e märkt 306,men som sagt...jag tror kvalificerat att den enda skillnaden dem emellan e att Eminenten har samtliga sina utgångar kopplade. De mäter bortsett från det "same shit different day".

(Svartvit e alltså feedback å svartgul e chassiejord.)

(Eminenten)
Hoppas det bringar lite klarhet i det för dig för jag betvivlar mkt starkt att det skulle vara annorlunda i en Bassking.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.