 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Appropå Mercury Magnetics...
| Author |
Message |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
 Appropå Mercury Magnetics...
Med tanke på tråden om rostiga trafos, har ni sett detta? http://www.mercurymagnetics.com/pages/c ... ord-01.htm 
|
| 14 Mar 2012, 23:02 |
|
 |
|
rudmark
Joined: 27 Dec 2007, 21:55 Posts: 2892 Location: Uppsala
|
 Re: Appropå Mercury Magnetics...
Ju tyngre desto bättre?  ?
|
| 14 Mar 2012, 23:17 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
 Re: Appropå Mercury Magnetics...
det är den sista 1,5meter som är viktig för strömmens färd genom Sverige Quote: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet 
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 14 Mar 2012, 23:22 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: Appropå Mercury Magnetics...
Har märkt redan för några år sedan att audiofoolsjukan har spridit sig till guitarkretsar. MM har bara hängt på trenden. Allt enligt P.T.Barnum: There's a sucker born every minute. Mitt tillägg: Var femte sekund i Amerika.
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 14 Mar 2012, 23:25 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
 Re: Appropå Mercury Magnetics...
Alltså, om en nätkabel hade en area av 0.25mm2 så kanske det inte hade vart så lyckat. Men 1,5mm (vilket jag antar att det är) är ju godkännd för 10A vad jag vet. 
|
| 14 Mar 2012, 23:33 |
|
 |
|
Martin Kuhn
Joined: 31 Dec 2007, 15:28 Posts: 2251 Location:
|
 Re: Appropå Mercury Magnetics...
spufuz wrote: Alltså, om en nätkabel hade en area av 0.25mm2 så kanske det inte hade vart så lyckat. Men 1,5mm (vilket jag antar att det är) är ju godkännd för 10A vad jag vet.  Men kära nån, komma här med fakta och vetenskap, så o-coolt! Det påminner mig om en kommunpolitiker i Jokkmokk som replikerade ett inlägg från Willy Nilsson (VPK). "Jag hör att herr Nilsson talar om politik här, men det hör väl inte hemma i ett kommunfullmäktige!"
_________________"The Tone is in your pants" http://kuhnamps.com
|
| 15 Mar 2012, 00:50 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
 Re: Appropå Mercury Magnetics...
Martin, jag är ganska trött så det kanske är därför jag inte kan tolka ditt inlägg riktigt. Menar du allvar? Eller var du sarkastisk?
|
| 15 Mar 2012, 02:10 |
|
 |
|
KorvJonsson
Joined: 28 Oct 2008, 10:42 Posts: 444 Location: Varberg
|
 Re: Appropå Mercury Magnetics...
spufuz wrote: Martin, jag är ganska trött så det kanske är därför jag inte kan tolka ditt inlägg riktigt. Menar du allvar? Eller var du sarkastisk? I mina lika trötta ögon (paltkoma), fullkomligt dryper Martins kommentar av sark... ironi. 
_________________ Mot Sherwoodskogen ->
|
| 16 Mar 2012, 13:45 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|