Till scenbruk växlar jag mellan Princeton Reverb
och Ceriatone Ultra Champ SE (ungefär Vibrochamp-klon) Få watt vill jag lova... och Ceriatonen blir alltmer
inspelningsstärk nr 1.
Dynamikfattigt? Tjaa, kanske det. Envisas ju, de klena stärkarna till trots, att styra ut som mest ett halvskitigt ljud
så jag tycker det duger åt mig.
Mer övertoner med Princeton? Tja, kanske. Egentligen uppför sig dessa två nämnda förstärkare rätt lika.
Mindre spret, mer sammanhållet, med Ceriatone, något glittrigare ljud med Fendern.
Visst, dom är på gräns till för små trots bra uppmickning och monitorlyssning. För flertalet är de definitivt för små.
Men, jag orkar bara inte bära omkring på tyngre rörstärkare längre och mina roddare
har sagt upp sig. Allihop, he he.
Tänkte kanske parallell SE typ kunde bidra med lite komplexitet. Eller nåt. Eller så är jag bara lite fascinerad av
gammelalternativ till Fender. Fast, kanske det bara är frågan om vanlig SE ineffektivitet även där...
Äh, skit samma - jag fattar inte själv vad jag bubblar om.
