View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 17:41



Reply to topic  [ 8 posts ] 
rca 5691 oktalrör red label 
Author Message

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2621
Location: Eskilstuna
Post rca 5691 oktalrör red label
tjosan igen... ja jag har kommit över en jättelåda med en massa godis... i rörväg.... vet nån själ vad man kan få för rca 5691 klipp nya nos red label 5691

(6sl7gt är eqvalent) men RCA 5691 red label är typ 10000 timmars drift på o tydligen hypade på ebay.... går för typ 50-80$ st

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


26 Jan 2012, 01:38
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: rca 5691 oktalrör red label
zven wrote:
o tydligen hypade på ebay.... går för typ 50-80$ st


Då är det givet var du ska sälja dem! :wink:

Du kommer inte upp i de priserna i gamla svedala.

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


26 Jan 2012, 08:57
Profile WWW

Joined: 09 Jul 2008, 15:51
Posts: 1162
Location:
Post Re: rca 5691 oktalrör red label
Sen tycker väl inte jag man ser nåt rejält tecken på att de GÅR för $60-80 per styck.
Möjligen för ett matchat par ser det ut som.
(utifrån de 5 träffar jag fick på "RCA 5691" där bara en var auktion och resten buy it now.)
Bästa är väl att bevaka några auktioner ett tag och se hur stort intresset är och vad priset hamnar på.
Bara ett bud på den auktionen och bara en dag kvar. hmm


26 Jan 2012, 09:19
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: rca 5691 oktalrör red label
spufuz wrote:
Bara ett bud på den auktionen och bara en dag kvar. hmm

inget ovanligt på ebay att de flesta buden kommer i slutsekunderna.

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


26 Jan 2012, 11:18
Profile WWW

Joined: 09 Jul 2008, 15:51
Posts: 1162
Location:
Post Re: rca 5691 oktalrör red label
Ja precis.
Bara för att klargöra så är jag inte negativt inställd till detta, även om mitt första inlägg kanske kunde tolkas så.
Jag vill mer bara tipsa om att man kan avvakta och se vad de faktiskt går för innan man själv lägger ut och måste sälja till ett pris man inte vill..


26 Jan 2012, 17:35
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: rca 5691 oktalrör red label
spufuz wrote:
Ja precis.
Bara för att klargöra så är jag inte negativt inställd till detta, även om mitt första inlägg kanske kunde tolkas så.
Jag vill mer bara tipsa om att man kan avvakta och se vad de faktiskt går för innan man själv lägger ut och måste sälja till ett pris man inte vill..


Ja, man bör nog titta på MÅNGA auktioner innan man kan börjar dra några slutsatser.

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


26 Jan 2012, 18:58
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 14:34
Posts: 930
Location:
Post Re: rca 5691 oktalrör red label
5691 är väldigt fina rör, och väl värda att spara några av. 6SL7orna har ju en viss benägenhet till lite för mycket mikrofoni, men 5691 däremot är väldigt stabila har jag märkt. Du vet väl att det är lag på att bygga en oktalrörförstärkare om man får såna i sin ägo? 8) Grattis för övrigt till ditt fynd, sånt händer inte för ofta.

_________________
Johan H
Kultivator, Ur kaos, Nomads of hope mm
Finns på Spotify


26 Jan 2012, 23:56
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Nov 2008, 18:38
Posts: 173
Post Re: rca 5691 oktalrör red label
Jag kör 5691 redbase i min Weber 5C5. Har några 6SL7, ECC35 men dom har alla blivit mirofoniska.
5691 ger lite mer headroom i den stärkarn.

_________________
http://www.bluestompers.se


27 Jan 2012, 09:33
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.