View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Aug 2026, 09:38

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Någon i Värmland som kan rörstärkare o dyl? 
Author Message

Post Någon i Värmland som kan rörstärkare o dyl?
Hej!
Vet inte om jag postar i rätt avdelning nu. Om inte ber jag om ursäkt.
Finns det någon här från Värmland eller som känner till någon i Värmland som är duktig på rörstärkare och liknande? Har en Fender ´63 Reverbenhet (reissue) som bara inte vill funka ordentligt. Har bytt rör, reverbkabel och reverbtank, men det blir ändå inte så drippigt och vått som det ska vara.
Tack på förhand!

13 Jan 2011, 20:20
Profile ICQ YIM WWW

Det finns en duktig reparatör/tekniker utanför Karlstad som kan det där. Kolla med personalen på 4-sound i Karlstad. De har iallfall använt sig av honom för den typen av jobb som de fått in i butiken.

13 Jan 2011, 21:19
Profile

k-john wrote:

Det finns en duktig reparatör/tekniker utanför Karlstad som kan det där. Kolla med personalen på 4-sound i Karlstad. De har iallfall använt sig av honom för den typen av jobb som de fått in i butiken.

Hej! Var i kontakt med 4sound i höstas när jag ville ha service på en gammal stärkare, men då sa de att de inte längre hade någon som gjorde service på grejer utan hänvisade mig enbart till en serviceverkstad... Om du skulle råka komma över namn och telefonnummer till den här killen kan du väl PM:a. Vore kanonschysst! :)

13 Jan 2011, 22:10
Profile ICQ YIM WWW

Willy hette den killen som brukade hjälpa 4sound med rörstärkare. Audioteknik eller något liknande heter företaget. men kolla med 4sound de borde kunna leda dig vidare.

Kolla annars med den obskyra elektronikfirman (**EDIT Radio Teknik heter företaget) som ligger mitt emot gamla badhuset i Karlstad. De har hållit på med elektronik sedan älven brann, så de borde kunna fixa med hjälp av ett kretsschema, och det finns garanterat att få tag på på nätet.

/Thomas

14 Jan 2011, 10:23
Profile

Hoffe wrote:

Willy hette den killen som brukade hjälpa 4sound med rörstärkare. Audioteknik eller något liknande heter företaget. men kolla med 4sound de borde kunna leda dig vidare.

Kolla annars med den obskyra elektronikfirman (**EDIT Radio Teknik heter företaget) som ligger mitt emot gamla badhuset i Karlstad. De har hållit på med elektronik sedan älven brann, så de borde kunna fixa med hjälp av ett kretsschema, och det finns garanterat att få tag på på nätet.

/Thomas

Hej!
Tack så mycket för hjälpen! Ringde till Karlstads Sound Service idag och ska eventuellt lämna in reverbenheten där... Killen jag pratade med sa att han varit i branschen i 30 år, så det låter ju lovande. Känner du till dom nånting?

15 Jan 2011, 02:40
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]