View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Aug 2026, 01:36

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Engl Fireball, låter väldigt låg och instängd! 
Author Message

Post Engl Fireball, låter väldigt låg och instängd!
Hejsan! jag har haft min engl fireball snart ett år och har mestadels haft den för hemmabruk till inspelning... nu senaste månaderna har jag börjat lira i replokal igen.. saken är nu att den låter sjukt lågt i jämförelse mot den andra stärkarn som är där.. min är förvissa på 60w och hans på 100... men när han har sin master på 50% å får jag ha min maxad och när han slutar spela o jag spelar nåt själv så blir man nästan disorienterad och får börja fokusera för att höra för den låter så burkigt o lågt... är de nån som vet om detta är nåt normalt dilemma eller vad som kan vara fel? har pratat med en del folk men ingen som kunnat hjälpa mig! mvh/Tuben!

07 Jan 2011, 19:03
Profile ICQ YIM WWW

Burkigt kan väl vara det är väl så den är designad....mycket mid.....men lågt? Slitna rör? Köpte du den beggat?

07 Jan 2011, 20:23
Profile

Känner igen det där...

En polare hade en powerball som han fick köra på full patte för att höras mot andregitarristen på repen. Had hade en en 6505+ med volymen på 4:an. (iofs inte samma uppbyggnad på volymkontrollen, men ändå)

Troligtvis trötta slutrör som tubis säger.

07 Jan 2011, 21:30
Profile ICQ WWW

Och den minst viktiga frågan: kör du o din polare med samma typ av högtalarlåda o högtalare???

Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se

07 Jan 2011, 21:31
Profile

Bytte till svetlana winged C slutrör i en P-balle och jädrar vad den öppnade upp sig.....Kanske vore något även i denna?

07 Jan 2011, 21:46
Profile

Tubis wrote:

Burkigt kan väl vara det är väl så den är designad....mycket mid.....men lågt? Slitna rör? Köpte du den beggat?
ja jag köpte den beggad men enligt dom på musikaffären hade bara personen haft den 1 vecka o lämnat tillbaka den för att han inte gillade den. Men kan verkligen slitna rör göra så mycket med volymen just? är väldigt oerfaren av rör och rörstärkare så ursäkta om noobfrågorna :)

08 Jan 2011, 12:33
Profile ICQ YIM WWW

Tubis wrote:

ja jag köpte den beggad men enligt dom på musikaffären hade bara personen haft den 1 vecka o lämnat tillbaka den för att han inte gillade den. Men kan verkligen slitna rör göra så mycket med volymen just? är väldigt oerfaren av rör och rörstärkare så ursäkta om noobfrågorna :)
Ja men är den inte använd mer bör inte rören vara slitna.....kan ju vara något fel på den....

08 Jan 2011, 14:02
Profile

Även om den är beggad har du säkert nån garanti hos musikaffären såsom att den skall vara Ok när du köper den i alla fall.
Se till att nån som kan mäter upp uteffekten för att få klarhet i att den är hel på detta vis åtminstone.

Ola
http://www.lehnert-amps.com

13 Jan 2011, 21:47
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]