View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Aug 2026, 01:43

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Nån som är intresserad av Ceriatone plexi 50 kit 
Author Message

Post Nån som är intresserad av Ceriatone plexi 50 kit
Har kommit fram till att jag nog aldrig kommer att få ihop mitt Ceriatone plexi 50 kit, så jag tänkte bara kolla om det finns någon som skulle kunna vara intresserad av att ta över byggandet? Kittet har inte Ceriatones egna trafos utan jag har valt Dagnall trafos och choke av den typ som sitter i Marshall 1987 reissue (förtsa utgåvan) enligt info jag fick av säljaren (beställde kit utan trafos från Nik, och köpte Dagnallprylarna av någon här på ljudbojen). Kittet är komplett så när som på "voltage selector" reglaget om jag inte minns helt fel... vet inte var det tagit vägen... Det kan vara så att det fattas någon annan liten pryttel som jag inte upptäckt ännu, men jag tror det är komplett i övrigt.

Skicka ett mail eller skriv i tråden så kan vi diskutera priset.

PS. Jag vet att detta inlägg borde ligga under säljes, men det kändes ändå mer rätt att posta tråden i rörforumet.

03 Sep 2010, 15:48
Profile WWW

03 Sep 2010, 19:43
Profile

Responsen har varit över förväntan, så jag tänkte att vi får nog ta alla frågor direkt i tråden så att jag inte missar någon av er som svarat.

Det är alltså ett komplett chassie det handlar om, inget kabinett.
Chassit är gjort för att passa Ceriatones egna trafosar, men Dagnall-PT'n (liggande) har inte riktigt samma mått (den är mindre) så något slags mellanbit får tillverkas för att fästa den i chassiet.
Många har frågat om pris, men jag är dålig på att uppskatta värdet på dessa prylar. Nik tar ju 650 USD för kittet med sina egna trafosar och utan rör. Vet inte om Dagnalltrafosarna värderas högre eller lägre än Ceriatones egna? Kom med bud här i tråden så tar vi diskussionen utifrån det.

Jag har förrästen en logga och handtag och en del annat liggande också. Frontpanel (orginal Marshall) finnes men bakpanel saknas.

06 Sep 2010, 07:26
Profile WWW

Är det en liten guldlogga kan jag köpa den [:D]

06 Sep 2010, 22:13
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]