View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Aug 2026, 09:12

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Måndagens hjärnsläpp 
Author Message

Post Måndagens hjärnsläpp
Bestämde i förra veckan att det var dags att upgradera PCB programvaran till senaste versionen. Sagt och gjort. Beställning skickades iväg, faktura med betalninganvisning studsade in i PCn efter 2 timmar och betalades direkt.
Idag kom det mail med en PDF innehållande nya serienumret, bra!
Laddar ner ny version, startar, hittar inte inmatningen till serienumret, den vill ha licensfil och ngn jäkla kod.
Går in på leverantörens hemsida, hittar inget i FAQen osv.
Fyrar iväg mail och frågar var updateringsinstruktionerna finns.
Efter 10 minuter kommer svaret:
.
.
.
.
.väntaaaa!
.
.
.
.
.
.
.
"Dear Aleksander,
the instructions for the upgrade, please find on page 2 in the PDF"
.
.
.
.
F#¤K! I HATE MONDAYS!!!!

Alex
http://www.tubewonder.com
http://www.youtube.com/olekelo - testkörning av en "hemlis"

22 Mar 2010, 13:56
Profile WWW
Låter som om du ska se 3 Dagar för Condor,
med Robert Redford,
liknande tema, fast i tv-format!
[:D]

22 Mar 2010, 14:12

En sann norgehistoria, hur dumt det än låter:

En av mina vänner tillverkar och säljer mätutrustningar, bl a digitala vågar till industrin.
En dag fick han ett telefonsamtal att kunden behövde support då vågen de levererat inte fungerade. Flygbiljett bokades ut till norska fjordlandet, så långt ut man kan komma. Hyrbil ut till företaget för att sedan finna att kunden glömt koppla in vågen i vägguttaget. Ridå eller ...[:D]

22 Mar 2010, 14:56
Profile ICQ WWW

Jobbade under hela 80-talet skift som processoperatör på Akzo Nobel utanför Sundsvall.
Gick på första skiftet söndag kväll kl 22. Möjligt att det varit en vild helg, jag minns inte nu[8D]
Tappade i formalinet i reaktorn och skulle med hjälp av högtryckt ånga i slingor värma upp det, öppnade ångventilen lite lätt...
Inget tryck! Va fa'n? Ringde till ångcentralen, "nå't fel eller?" "Nää...ska kolla...nä du ska ha fullt tryck, inga ventiler stängda heller. Man har inte stängt nå'n ventil hos dig då?". Jag hade kollat ALLT men gick runt en vända till och kollade huvudventiler och det jag kunde komma på. Nej, allt verkade OK, det var bara det att det inte kom fram nå'n ånga...
Nu hade klockan närmat sig 23, jag kom inte på nå'n lösning så jag ringde den som hade jour, Ingemar. Han hade precis somnat, jag förklarade läget och han kom efter en kvart. Han kastade ett öga på ventilen jag öppnat för att släppa in ånga, steg fram och började öppna även den ANDRA ventilen... Ånga! Han gav mig en mystisk blick, sa hej och åkte hem å la sig. Precis vad jag också skulle velat ha gjort.

/Mats

<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">

22 Mar 2010, 21:49
Profile

Jag fick precis ett nödrop från frugan "Hjälp! Jag får ingen kontakt mellan kameran och datorn!". Jag går dit för att felsöka och kan snart förklara: Jo älskling, båda ändarna av USB-sladden måste vara inkopplade för att det ska fungera... [:D]

(Ja, det är måndag...)

Erik R

22 Mar 2010, 23:45
Profile

hahaha[:D] det va kul med lite roliga måndags historier före läggdags(ska pilla lite till på reverbet)!

22 Mar 2010, 23:52
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]