|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
bluesminister
|
 Katodkondingar någon?
Hej
Jag behöver några lämpliga kondingar att labba med som katdodavkopplingskondensatorer i slutsteget på min katodbiaserade och 6V6GT-konverterade 1959 Bassman RI, som jag spelar munspel i.
jag kan tänka mig värden på 22-33-47 och kanske 100 mfd, effekttåligheten bör väl vara minst 100 volt vad jag förstår.
Måste det vara elektrolyter för denna funktion? Tycker man får lite dubbla budskap om det när man letar på webben...
Om det ska vara elektrolyter - måste de i så fall formateras på något sätt?
Och till sist - är det någon där ute som antingen kan sälja några lämpliga kondingar till mig eller rekommendera lämpliga typer och inköpsställe?
MVH
Mattias
|
| 11 Mar 2010, 17:54 |
|
 |
|
gammelnalle
|
Ja de "måste" vara el-lytar - du lär knappast få tag i något annat- om de skall få plats...
100V ÄR NOG BRA- men jag har svårt att tänka mig att det behövs mer än 50V- men ingen nackdel att ligga på "the safe side"..
De (om de är nya) behövs inte <b>formeras</b> (formaterar är väl en datorterm?)men viktigt är att vända dem rätt- minus mot chassiet + mot katoden...
vilken elektronikhandel som helst kan nog bistå dig med dessa.
b
|
| 11 Mar 2010, 20:41 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|