View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Aug 2026, 10:09

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Fixa med min Bass King 
Author Message

Post Fixa med min Bass King
Ju mer jag spelar på min Dynacord Bass King desto mer gillar jag den men den brummar och sprakar lite och en av de två högtalar utgångarna låter ibland, men ibland inte. Hade tänkt ha den hemma men vill nog faktisk att det ska bli min nummer 1. Så skulle vilja göra (läs: låta få gjort) lite servning, byta rör osv, och eventuellt byta högtalarutgångar till vanliga pluggar (om det heter så). Sitter också på ett reverb, och undrar om man kan koppla in det. 600 -2.2K är det ända som står på det, och det kommer två sladdar ur det. Så, jag vill gärna hitta någon som är duktig på gamla rörstärkare och som kan tänka sig att ge sig i kast med detta, och då hemskt gärna med mig bredvid. Jag är inte alls en traditionallist, så om förstärkaren ser förgjävlig ut efteråt blir jag nästan bara glad! Inte bara betalar jag, kan tänka mig att bjuda på mat och öl också. Jag bor i Lund och har inte bråttom med detta. Så tips på någon, eller om just du känner dig manad!

myspace.com/ihse

12 Feb 2010, 19:05
Profile WWW

finns ingen i skåneland har du ju alltid Sven-Johan. Han är ju "halvskåning"![;)]

http://www.myspace.com/gudarsskymning

12 Feb 2010, 19:37
Profile WWW

Börja med att spraya de där eländiga pottarna.
BassK har väl såna där avlånga rattar som gärna böjer på poten.

12 Feb 2010, 19:51
Profile

Du har ett antal (kommer i all hast på 2 iallafall) i din region som brukar häcka här...
Tror att dina ellytar kan behöva ses över. Och med din inställning till "hur det kan se ut" är det nog inga problem med att åtminståne koppla bort burkarna och ersätta dem med "fristående".. (Burkarna 2* 32uF/450V KAN vara besvärliga att dels hitta och att snyggt byta)

Lycka till!!

b

13 Feb 2010, 11:39
Profile

Vilka är dess två? Så att jag kan börja terrorisera och ringa mitt i natten och stå utanför om kvällarna och ropa, ch stöta på deras fruar? Eller i alla fall fråga om hjälp. Jag vet som sagt inte vart jag ska vända mig...

myspace.com/ihse

13 Feb 2010, 16:30
Profile WWW

...Så att jag kan börja terrorisera och ringa mitt i natten och stå utanför om kvällarna och ropa, ch stöta på deras fruar?...
Hmmm. Ska man bli intresserad eller rädd...? [:0]

Med förstärkarägaren bredvid, gör jag lite titt som tätt, och gillar oftast(!) det...

Dynacord Bassking var det som fick igång mig på riktigt när det gäller rörförstärkare en gång 1978 eller så...

Lund? Det är, typ, 20 mil från mig...

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker

14 Feb 2010, 01:43
Profile

Jo jag är inte så farlig, 20 mil är väl typ 2 timmar. Vi kan ju höras mer. Vill gärna få den att låta som den ska. Tack för att du svara. Mail kommer senare! Nu ska jag iväg och öppna vår nya Take-Away i Kävlinge. Spännande!

myspace.com/ihse

14 Feb 2010, 11:39
Profile WWW

Jo jag är inte så farlig, 20 mil är väl typ 2 timmar. Vi kan ju höras mer. Vill gärna få den att låta som den ska. Tack för att du svara. Mail kommer senare! Nu ska jag iväg och öppna vår nya Take-Away i Kävlinge. Spännande!
Kävlinge? Jag var ju där idag, eller rättare sagt i Furlulund, och köpte en gitarr [:0]... Där ser man...

Så nu vet jag att det är sådär 22 mil mellan Kävlinge och Braås (där jag bor)...

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker

15 Feb 2010, 00:58
Profile

Och vi som hade en massa gratis mat idag...ja ja, där missade du ngt. Men jag är fortsatt sugen på att träffas, men vi kan ju flytta över detta till e-mail nivån. Jag har fått lite förslag om folk närmre också. Men en tur upp till Norrland vore aldrig fel. Lite älvar och fjäll och rörpilleri... ;)
Jag mailar dig imorgon!

myspace.com/ihse

15 Feb 2010, 01:42
Profile WWW
Reply to topic   [ 9 posts ]